• چهار شنبه 28 تیر 1402
  • الأرْبِعَاء 1 محرم 1445
  • 2023 Jul 19

دور عاشقان آمد، نوبت محرم شد

گزارش همشهری از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده شهرداری تهران برای برگزاری مراسم‌های مذهبی‌ ماه محرم
محرم1445 هم از راه رسید. شهر رخت عزا بر تن کرد و هر سمتی را می‌نگری تازگی این داغ بر دل نشسته 1400 و اندی سال پیش را بعینه می‌بینی.

خانه پدری زیر پوست شهر

صدای ورزش صبحگاهی به گوش می‌رسد. یاد دوران مدرسه‌مان افتادم که همه را به صف می‌کردند تا ساعات ابتدایی روز سرحال باشیم. لباس‌های متحدالشکل به تن دارند و در بدو ورود به استقبالمان می‌آیند و به گرمی خوشامد می‌گویند.

تعدد تصمیم‌گیران، بزرگ‌ترین آسیب حوزه اجتماعی

حوزه آسیب اجتماعیزنان و مردان نیازمند یک نهاد، سازمان و ارگان متولی است تا تصمیمات این حوزه توسط یک مدیر اتخاذ و با مشارکت سایر نهادها و سازمان‌ها و... اجرایی شوند.
پیر غلامان یکی از قدیمی‌ترین حسینیه‌های پایتخت از 40 شب عزاداری پرشور و مخلصانه می‌گویند

400سال عاشقی در فرحزاد

چراغ سبز ورودی حسینیه از مسافتی دور به چشم می‌آید. دیوارهای سیاه‌پوش و رفت‌وآمد پیر و جوان مسیر تکیه فرحزاد را پرمخاطب و زنده نشان می‌دهد.

شرق ایران زیر غبار

در یک هفته آینده آسمان شرق و شمال‌شرق غبارآلود خواهد بود به‌گونه‌ای که پلیس راهور به رانندگان توصیه کرده است که مانند روزهای بارانی و مه‌آلود چراغ‌های خودرو را در ساعات روز نیز روشن نگه دارند.

اذعان روس‌ها به موضع قاطع ایران در ماجرای جزایر سه‌گانه

یک روز پس از اظهارات «کمال خرازی»‌ رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در دیدار با سفیر ژاپن در تهران بهترین راه برای حل‌وفصل اختلافات ارضی ژاپن و روسیه درباره 4جزیره واقع در اقیانوس آرام را مذاکره مستقیم 2کشور دانسته بود...

پایان کنسرت‌ها با رکورد بی‌سابقه

با شروع‌ ماه محرم، کنسرت‌های موسیقی به‌کار خود پایان دادند. این در حالی است که کنسرت‌های موسیقی توانستند در 3 ‌ماه اول سال رکورددار باشند و البته اگر اجراها را از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته حساب کنیم در5ماه گذشته بیش از هزار کنسرت در تهران و دیگر شهرها و البته کیش برگزار شده است.

رشد دانش بنیان‌های سلامت