• چهار شنبه 9 تیر 1400
  • الأرْبِعَاء 20 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 30

6 میلیارد دلار‌آزادشده در‌حبس FATF

نگاه‌ها در روزهای پایانی دولت حسن روحانی به مذاکرات وین و البته پایتخت کشورهای حاضر در گفت‌وگوهای پیچیده بر سر احیای برجام دوخته شده است.

جولان مرگ در سیستان و بلوچستان

کرونا در سیستان و بلوچستان کار مردم را از جست‌وجوی تخت خالی در بیمارستان‌ها، به جست‌وجوی قبر خالی در گورستان‌ها کشانده است. «بهشت محمد رسول‌الله» زاهدان آنقدر شلوغ و نوبت تدفین طولانی است که عده‌ای پیکر عزیزان‌شان را برمی‌دارند و راهی قبرستان‌های روستاهای اطراف می‌شوند، اما آنجا هم به این زودی‌ها نوبت خاکسپاری به کسی نمی‌رسد؛ انگار که زمین سیستان و بلوچستان این روزها گنجایش پذیرش این همه جان‌باخته را نداشته باشد؛ همه‌‌چیز روی دور کُند و غمگین است.

استفاده از اصل ۸۵ و گریز از شفافیت

پس از مدت‌ها بحث، واقعیت این است که در صورت تصویب طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» در عمل همه شبکه‌های اجتماعی خارجی با مشکل مواجه می‌شوند و کسانی هم که از این شبکه‌ها و پلتفرم‌ها برای کسب‌وکار، ارتباطات و فعالیت رسانه‌ای استفاده می‌کنند، دچار چالش می‌شوند.

10هزار زوج نابارور رایگان درمان می‌شوند

۱۰هزار زوج نابارور در مناطق محروم کشور با اختصاص بودجه ۱۰۰میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام به‌صورت رایگان درمان می‌شوند.

لایحه‌ای برای شفافیت املاک شهرداری

در جلسه دیروز شورای شهر تهران، کلیات لایحه «تعیین‌تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی» تصویب شد.

تلاش برای تصویب طرح جنجالی اینترنت پشت درهای بسته

طرح جنجالی «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» با وجود اعلام خارج‌شدن از دستور کار مجلس، بار دیگر به صحن خانه ملت بازگشته و براساس گزارش‌های منتشرشده قرار است امروز درباره رسیدگی به این طرح طبق اصل85 قانون اساسی تصمیم‌گیری شود.

رفت‌ و آمد نسل نو در شهر با وسایل پاک