• دو شنبه 13 بهمن 1399
  • الإثْنَيْن 18 جمادی الثانی 1442
  • 2021 Feb 01

جای خالی کرونا در بودجه حمل‌ونقل‌عمومی

مدیران شهرداری‌ها و مردم در شهرهای مختلف معتقدند تا زمانی که دولت تکالیف خود را در حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام ندهد، رعایت فاصله اجتماعی رویایی دور محسوب می‌شود
ناوگان حمل‌ونقل عمومی از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا همواره به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی شیوع این ویروس مطرح بوده است؛ اگرچه پژوهش‌های صورت گرفته توسط شورای شهر تهران این موضوع را رد می‌کند.

حضور رهبر معظم انقلاب  در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدا

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح دیروز در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

سده متفاوت سنگ و الماس

سال۹۹ فرصتی بود برای مرور وقایع قرن چهاردهم هجری شمسی. خیلی‌ها به این فکر افتادند که به بهانه پایان قرن، مهم‌ترین حوادث این سده را مرور کنند تا شاید نکته‌های عبرت‌آموز از خلال این تورق نصیبشان شود.

سهم ناآگاهی در جرایم سایبری

فرهنگسازی و آموزش سواد رسانه‌ای به‌ویژه آموزش استفاده صحیح کودکان از فضای سایبری از موارد ضروری و غیرقابل انکار است و در تمام جوامع افراد دغدغه‌مند فرهنگسازی‌ به‌دنبال راهی برای استفاده صحیح از بستر اینترنت هستند.

تصویر زندگی ایرانیان در پایان قرن

مرکز آمار ایران در یک گزارش متفاوت به تصویربرداری از زندگی و مختصات جامعه ایرانیان 6‌ماه قبل از ورود به قرن جدید خورشیدی اقدام کرده، این گزارش نشان می‌دهد هرچند دسترسی شهروندان به برخی خدمات به نحو مطلوبی افزایش یافته، اما کیفیت زندگی ایرانیان همچنان با مشکلات و چالش‌های جدی ازجمله نابرابری شدید درآمدی، گسترش فقر و نارضایتی مردم مواجه است.

راه دشوار شفافیت

شفافیت، در گرو آزادی است. جامعه سرکوب‌شده یا محدود‌شده عموما نه به‌دنبال شفافیت است نه می‌تواند به آن دست پیدا کند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری:

چشم امید اتوبوس و مترو به مجلس

بررسی لایحه بودجه 1400کشور در کمیسیون‌ها و فراکسیون مجلس شورای اسلامی به مرحله نهایی رسیده و هم‌اکنون کمیسیون تلفیق در حال چکش‌کاری نهایی روی لایحه است.

2سال بدون مرگ در سرما برای کارتن‌خواب‌ها