• دو شنبه 6 مرداد 1399
  • الإثْنَيْن 6 ذی الحجه 1441
  • 2020 Jul 27
رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال :

محیط‌زیست‌نباید به‌خطر بیفتد

سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال با بیان اینکه ما شرایط را برای قانونمداران، امن و برای متخلفین و متجاسرین ناامن می‌کنیم، گفت: همه ما به‌عنوان اعضای شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال و احیای حقوق عامه باید با همکاری و هماهنگی با یکدیگر و ابتنا‌ به قانون، امور را دنبال کنیم و با استمرار حرکت در مسیر برخورد با متخلفین و متعرضین به اراضی ملی و منابع طبیعی، فضا و بستر تخلف را از بین ببریم.

سد موقتی بحران در بازار اجاره

بیش از 5‌ماه از شیوع بیماری کووید-19در ایران می‌گذرد و دومینوی تبعات اقتصادی پاندمی کرونا تقریبا همه شئون فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را تحت‌تأثیر قرار داده است.

حق تعیین سرنوشت و حقوق شهروندی

حقوق شهروندی ازجمله موضوعات نوپدید در عالم اندیشه سیاسی و حقوق است که به‌ویژه در دهه‌های اخیر مورد استقبال فراوانی قرار گرفته، اما در کشور ما آنگونه که باید توسط اندیشمندان و صاحب‌نظران جامعه‌شناسی، سیاسی و حقوقدانان مورد مداقه و واکاوی قرار نگرفته و ابعاد مختلف آن نیازمند بررسی و امعان نظر بیشتری است تا واضعان قوانین و مقررات نیز درصورت تمایل بتوانند با ذهنی بازتر نسبت به وضع الزامات حقوقی به نفع شهروندان اقدام نمایند.

خلیل‌زاد فرافکنی می‌کند

اخیرا آقای زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان ادعا داشته که ایران تمایلی به حل بحران سیاسی در افغانستان و اجرای پروسه صلح در این کشور ندارد درحالی‌که این اظهارات به هیچ عنوان صحت ندارد چون از سال‌های قبل ایران به این سمت حرکت می‌کرده که در معادلات سیاسی در افغانستان حتما ابتکار عمل دست خود افغان‌ها باشد.

جامعه‌ای با معضلات چندگانه همزمان داریم

​​​​​​​جامعه سیاسی و اجتماعی ایران این روزها درگیر مشکلات بسیاری است؛ از کرونا و اثرات مخرب و زیانبارش در زندگی روزمره مردم گرفته تا بحران‌هایی که ناشی از برخی کج‌رفتاری‌هاست.

سده سنگ و الماس

امروز در همشهری سده سنگ و الماس می‌خوانید

خوش به حال تیم‌ملی که شما را دارد

شنبه‌شب گذشته چند ساعت پس از آنکه سردار آزمون و هم‌تیمی‌هایش در سن‌پترزبورگ، قهرمانی جام‌حذفی را جشن گرفتند، در شهر پورتوی پرتغال، مهدی طارمی در یک بازی سرنوشت‌ساز 2گل زد و تیم ریوآوه را به مرحله پلی‌آف لیگ اروپا رساند.