• پنج شنبه 21 دی 1396
  • الْخَمِيس 23 ربیع الثانی 1439
  • 2018 Jan 11

آماده‌باش برای گذر از کم‌آبی

بارندگی‌های سال‌آبی جاری نسبت به‌مدت مشابه سال‌گذشته 3/34درصد افت داشته است
کاهش بارندگی، زنگ خطر را به صدا درآورده است؛ 110روز از آغاز سال آبی97- 96 گذشته و آنگونه که آمارها نشان می‌دهد، بارندگی‌ها نسبت به‌مدت مشابه سال آبی گذشته 34.3درصد کمتر شده است.
جشنواره موسیقی فجر از دیشب آغاز شد

طنین سازها و آوازها

گفت‌وگوهایی با حامد همایون، بهزاد عمرانی و سرپرست‌های گروه‌های گام، جالبوت، داماهی، داتار و گره

دیوان‌عدالت‌اداری‌خانه‌ نیما یوشیج را از فهرست آثارملی‌کشورخط زد

استناد دیوان عدالت اداری برای خروج خانه نیما از فهرست آثار ملی کشور، نبودن سند به نام نیما یوشیج است
خانه نیما یوشیج پدر شعر نو ایران در محله دزاشیب تهران به‌دلیل نبود اسناد ارتباط خانه با او از ثبت ملی خارج شد. دیوان عدالت اداری با استناد به این که سند خانه به نام نیما نبوده است، شکایت مالکان خانه را وارد دانست و رأی به خروج خانه نیما از فهرست آثار ملی داد.

به سوی جدی‌تر ‌ و حرفه‌ای‌تر شدن

امسال از بیستم تا سی‌ام دی‌ماه، جشنواره سی‌وسوم فجر در حال اجراست. این جشنواره بخش‌های مختلفی دارد؛ موسیقی سنتی و ردیف دستگاهی، موسیقی با نگاه تجربه‌گرا و معاصر، بخش ارکسترال و کلاسیک، بخش بین‌الملل، موسیقی نواحی، بخش بانوان، بخش‌هایی هستند که در جشنواره نمایندگانی برای اجرا دارند.

دریانوردان درچین؛ چشم انتظاران در تهران

خانواده‌های ۳۰دریانورد ایرانی نفتکش «سانچی»، 5روز است که دقایق را در بیم و امید سپری می‌کنند. در لابی ساختمان شماره۲ شرکت ملی نفتکش گردهم آمده‌اند تا آخرین اخبار را مستقیم از دریای چین دریافت کنند؛ جایی که نفتکش ایرانی حاوی ۹۷۰هزار بشکه میعانات گازی با یک کشتی فله‌بر چینی تصادف کرد و آتش گرفت. دیروز پس از گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، به میان خانواده‌های چشم‌انتظار عزیزان ایران رفتم.

تدارک ایران و اروپا برای تداوم برجام

فردا 12ژانویه 22دی، موعد چهارمین ضرب‌الاجل تقویمی در قانون موسوم به این را‌ قانون بازبینی توافق هسته‌ای با ایران مصوب کنگره آمریکا در یک سال گذشته است.

کاهش چک‌های برگشتی در آذر ماه

کاهش چک‌های برگشتی در آذر ماه تازه‌ترین آمارهای رسمی بانک مرکزی از دادوستد صورت گرفته با چک در آذرماه امسال نشان می‌دهد 15.3درصد از تعداد چک‌ها برگشت خورده که نسبت به آبان‌ماه امسال 0.1درصد و نسبت به آذرماه سال گذشته 0.2درصد کاهش یافته است.

کاهش آلودگی هوا، اولویت شورا در طرح ترافیک جدید

هر روز شواهد بیشتری از ناکارآمدی طرح ترافیکی که از سال 1358در تهران اجرا شده، به گوش می‌رسد.