8
چهار شنبه 10 مرداد 1397
شماره 7445
ادب‌وهنر
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

از خانه هنرمندان رسیدیم به یک کافه

دبیر جایزه ادبی «واو» از محدودیت‌های جوایز ادبی در ایران می‌گوید
دریچه
جایزه ادبی «واو» یکی از جایزه‌هایی است که سال‌هاست حرکت آرام خود را در میان جایزه‌های ادبی ادامه می‌دهد؛ جایزه‌ای که به آثار متفاوت در حوزه ادبیات داستانی تعلق می‌گیرد. ‌
ویژه
مارک هامیل، بازیگر فیلم «جنگ ستارگان» در توییتی اعلام کرد که همزمان احساس تلخ و شیرینی از بازگشت و بازی در آخرین فصل از این فیلم بدون حضور کری فیشر دارد.
عشق به پدر یا خاطره پدری، ازجمله ویژگی‌های بارز در آثار داستانی محمود دولت‌آبادی است که نشانه‌های متعددی از آن در آثار این نویسنده پرآوازه خراسانی به چشم می‌خورد و چه دردناک است که وقتی در آستانه تولد 78سالگی وی برای تهیه گزارشی از خانه پدری او به روستای دولت‌آباد سبزوار سفر کردیم، در آنجا به جای خانه با ویرانه‌ای مواجه شدیم که کوچک‌ترین نشانی از خاطرات روزهای کودکی آقای نویسنده و «روزگار سپری شده مردم سالخورده» تبارش را با خود نداشت.

تحریر شادی در شهر

روایت همشهری از نگاه حسام‌الدین سراج احسان خواجه‌امیری و حجت نظری به برگزاری کنسرت خیابانی توسط همایون شجریان
موسیقی
فرزند خلف سیاوش موسیقی ایران از روزهایی حرف زده که همه چونان سیاوش در حال گذر از آتش هستیم و صد البته باید کاری کرد که حالمان به شود. اصل ماجرا اینکه یکی دو روزی است همایون شجریان با چند جمله کوتاه روی دیوار خانه مجازی‌اش از آمادگی برای برگزاری کنسرت ‌خیابانی جهت بهبود حال مردم خبر داده، آن هم بدون هیچ چشمداشت مالی.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
کنسرت گروه نوشه ویژه بانوان/  کنسرت گروه چارتار/   کنسرت گیتار کلاسیک/  کنسرت گروه دف‌نوازان ژارک/  کنسرت گروه چارتار   کنسرت گروه بوی گندم ویژه بانوان
خواندن داستان‌های پلیسی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین کارها در دنیا باشد؛ آن هم کتاب‌های پلیسی که در میان شخصیت‌هایش ردپایی از شرلوک هلمز یا هرکول پوآرو دیده ‌شود.