20
چهار شنبه 10 مرداد 1397
شماره 7445
دانش‌وفناوری
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
از امروز براساس توافقی که وزارت امور خارجه آمریکا با یک سازمان طرفدار تملک سلاح در این کشور به عمل آورده دانلود نقشه فنی ساخت اسلحه با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی قانونی می‌شود؛ مسئله‌ای که بسیاری آن را یک بحران جدید برای این کشور و عاملی برای افزایش خشونت‌ها می‌دانند.
روز گذشته در نمایشگاه الکامپ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که براساس آن اسناد و آثار کتابخانه ملی دیجیتال می‌شود.
فلش‌کارت‌های کاغذی آرام‌آرام روانه سطل‌های زباله می‌شوند. سال‌هاست برنامه‌های کامپیوتری و اپ‌های فراوانی برای شبیه‌سازی الکترونیکی این ابزارهای قدیمی تقویت حافظه وجود داشته‌اند اما همیشه راهی برای بهتر کردن این ابزارهای قدیمی وجود دارد.

ایران باعث اختلال جهانی تلگرام شد؟

گزارش «های‌جک» ‌BGP رنج آی‌پی‌های تلگرام واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است؛ اقدامی غیرقانونی که می‌تواند عواقب مختلفی برای اینترنت ایران به‌دنبال داشته باشد
فناوری
روز هشتم مرداد ماه تلگرام با یک اختلال بی‌سابقه روبه‌رو شد. در ساعتی که هنوز بسیاری از کاربرها این شبکه اجتماعی پرطرفدار خواب بودند، داده‌های قابل انتقال در این شبکه مورد سرقت BGP قرار گرفت و این داده‌ها از نظر فنی مسیر حرکت‌شان را گم کردند.
موتور برقی هارلی‌دیویدسون می‌آید

موتور برقی هارلی‌دیویدسون می‌آید

هاری دیویدسون بیشتر با موتورسیکلت‌های سنگین و پرقدرت خود مشهور است، اما این شرکت مشهور حالا خبر از آغاز ساخت 3مدل موتورسیکلت برقی از سال 2019 داده است.
استقبال از تعامل شهرداری با استارتاپ‌ها
استقبال از تعامل شهرداری با استارتاپ‌ها
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ضمن بازدید از غرفه سازمان فاوای شهرداری در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ از ایده مشارکت شهروندان برای رفع مشکلات شهر استقبال کرد.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
واتس‌اپ اعلام کرده که کاربرانش می‌توانند حالا از مکالمه صوتی و تصویری گروهی و همزمان با چند نفر استفاده کنند.