12
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
شماره 7386
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرگ خبرخوان محبوب

دریچه
موهایش در استودیوی پخش خبر شبکه یک پنبه شد و وقتی بعد از چند سال دوری از تلویزیون عکسش در یک فروشگاه موبایل و محصولات دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، خیلی‌ها از دیدن دوباره‌اش یکه خوردند.
ویژه
مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی تأکید کرد: فیلم‌هایی که برای اکرانشان محدودیت سنی مشخص می‌شود در همه تبلیغاتشان ملزم به اعلام آن هستند. به گزارش همشهری، محمدرضا فرجی گفته: «به وقت شام» از فیلم‌های اکران نوروز و «خوک» که در حال اکران است
درحالی‌که در روزهای گذشته سردار حسین‌رحیمی درباره اکران مسابقات فوتبال جام‌جهانی از طریق سینما‌های تهران در ایام جام‌جهانی با رویکردی مثبت سخن گفته بود اما هنوز اهالی سینما به نتیجه مشخصی برای نحوه پوشش بازی‌های جام جهانی در سینماها نرسیده‌اند.
پس از آخرین اظهارنظرهای مدیران سیما که گفته بودند برنامه سینمایی «هفت» قبل از‌ ماه رمضان پخش می‌شود هنوز زمان پخش این برنامه مشخص نیست.
فرهنگ
هفتمین شب فیلمنامه نویسان سینما با معرفی برترین‌های شاخه‌های مختلف درحالی برگزار شد که مدیرعامل خانه سینما در سخنانی به رفتارهای غیرمنصفانه با سینما انتقاد کرد.
علاقه‌مندان به رضا بابک، عصر جمعه 28اردیبهشت‌ماه می‌توانند با او و آثار کمتر دیده شده این هنرمند در مؤسسه هنری سکو دیدار کنند.
ب00زرگ0داشت دک0تر حسین معصومی‌همدانی از سلسله نشست‌های اردیبهشت مفاخر سه‌شنبه 25اردیبهشت با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان برگزار شد.

رامبد جوان: «خندوانه» مانند یک مهمانی است

فصل پنجم خندوانه آغاز شد
تلویزیون
شب گذشته نخستین قسمت از فصل پنجم برنامه خندوانه پخش شد. برنامه خندوانه 21بهمن1393 آغاز شده و در 4فصل 595 شب - بدون احتساب تکرارهایش - مهمان خانه خانواده‌های ایرانی بوده است.

طراحی اطلس سینماها در کشور

پنجمین نشست ارائه و داوری طرح‌های پژوهشی معاونت توسعه و فناوری سازمان امور سینمایی با عنوان آمایش پژوهشی و طراحی اطلس سالن‌های سینما با افق 10‌ساله با حضور جمعی از تهیه‌کنندگان، کارگردانان، کارشناسان و متخصصان سینما، مدیرعامل خانه سینما و ...
فیلم جدید جنگ‌های ستاره‌ای را منتقدان نپسندیدند
«سولو: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» Solo: A Star Wars Story به کارگردانی ران هوارد که با الهام از سری فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» ساخته شده است، روز سه‌شنبه برای نخستین بار در سطح بین‌المللی در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن روی پرده رفت.
تئاتر
شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی در حکمی نادر برهانی‌مرند را به‌عنوان دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرد.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
نمایش «خدای کشتار» به کارگردانی علی سرابی از نیمه‌دوم خرداد در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. به گزارش مهر، نمایش «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا به کارگردانی علی سرابی برای سومین بار طی 3سال اخیر روی صحنه می‌رود