14
چهار شنبه 29 خرداد 1398
شماره 7689
جامعه
23023618
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرسه ۱۴هزار زباله‌گرد در تهران

خبرها
عضو شورای اسلامی شهر تهران به پرسه ۱۴هزار زباله‌گرد در تهران اشاره کرد و گفت: یک سوم زباله‌گردها کودک هستند. به گزارش فارس، مجید فراهانی در صد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: بازیافت زباله و منابع سرشار اقتصادی ناشی از این طلای کثیف، سبب شده است تا ما شاهد شکل‌گیری مافیای منفعت‌گرای کثیفی باشیم که نه فقط محیط‌زیست شهر را قربانی مطامع و منافع مادی خود می‌کند، بلکه با بهره‌کشی و استثمار کودکان کار، اتباع بیگانه و آسیب‌دیدگان اجتماعی را به‌عنوان زباله‌گرد به خدمت می‌گیرد تا از جمع‌آوری و بازیافت زباله‌ها، کیسه منافع خود را پر‌تر کند.
ویژه
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه حدود ۸ میلیون نفر در جهان به‌دلیل مصرف مواد دخانی فوت می‌کنند که از این تعداد حدود ۵۵ تا ۶۰ هزار نفر ایرانی هستند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیمی خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳ هزار و ۷۷۵ کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت و پُست از چند سال پیش موجود است اما کسی برای دریافت آنها مراجعه نکرده است.
چهارمین همایش کنکاش‌های مفهومی و نظری درباره جامعه ایران با محوریت همبستگی اجتماعی و تضادها برگزار شد

پیوستگی اجتماعی با احترام به تضادها

جامعه‌شناسان معتقدند در مطالعات مربوط به جامعه و نهاد خانواده در ایران گسستگی زیادی دیده می شود
« تفاوت‌های فرهنگی و قومیتی»، « تنوع دینی و مذهبی»، «پتانسیل‌های جمعیتی و طبقات اجتماعی و جامعه‌شناختی»، «تعدد تفکرات سیاسی و جناحی» و... اگرچه شکل‌دهنده تضادها و نماد رنگارنگ بودن جامعه ایران از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی محسوب می‌شوند ولی همزمان ظرفیت چندین صدایی و نه تک‌صدایی بودن را در جامعه ایران شکل داده‌اند.