۳۰
شنبه 2 دی 1396
شماره 7277
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برای مواقع بحران آموزش ندیده‌ایم

یادداشت
در زلزله‌ای که در تهران به وقوع پیوست، شاهد 2نوع رفتار متفاوت زشت و زیبا در مردم بودیم؛ به‌عنوان مثال یک راننده اتوبوسی بود که بخاری اتوبوس خود را روشن کرده و مردم را به داخل ماشینش دعوت می‌کرد تا از سرما در امان بمانند و در مقابل شاهد این بودیم که عده‌ای از مردم با حضور در خطوط ویژه امداد و خلاف جهت رانندگی کردن باعث به‌وجود آمدن اختلال در معابر شده بودند.

سور و سوگ در چله سرپل

گزارشی از روز چهلم زلزله کرمانشاه که با شب‌چله همزمان شد
زلزله کرمانشاه
گوشه خیمه‌ها بالا می‌رود، چادر را از پشت به کمر گره می‌زنند و به سقف آسمان خیره می‌شوند، برخلاف زمین که پس‌لرزه‌هایش هنوز آرام و قرار ندارد، آسمان زمستانی امروز آرام و نیمه آفتابی است. آغازگران صبح، مادران شهر سرپل ذهاب هستند؛ بانوانی که با وجودشان، امید در شهر زلزله‌زده جوانه زده و رنگ‌وبوی زندگی غالب شده بر تصویر پرحجم ویرانی‌ها.

گشت شبانه معاونان دادستان تهران در شب یلدا

طرح جمعی گشت شبانه معاونان دادستان تهران در شب یلدا با حضور در بازداشتگاه‌ها، کلانتری‌ها، بیمارستان‌ها، اماکن حضور معتادین متجاهر، ورزشگاه‌ها، مراکز آتش‌نشانی، سوله‌های بحران و برخی رستوران‌ها به ریاست دادستان تهران اجرا شد.
شاغلین مجازی بیمه می‌شوند
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از شناسایی 11استارت‌آپ و کسب‌وکار نوین برای پوشش بیمه‌ای پرسنل خبر داد و گفت: تحت هر شرایطی شاغلین مجازی بیمه خواهند شد اما اگر با کارفرمایان توافق حاصل شود، کارمان بهتر پیش می‌رود.
زلزله کرمانشاه
از خیابان‌ صدای مرثیه می‌آید. سوز ناله‌های زنان کرد، زمین را زیر پای آدم می‌لرزاند. در محله‌ فولادی، اربعین کشته‌های خود را به سوگ نشسته‌اند؛ نه در مسجد و تکیه که روی ویرانه‌های صاف شده محله.

ایجاد مراکز نگهداری کودکان معتاد بی‌خانمان

بهزیستی
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ایجاد مراکز نگهداری برای کودکان معتاد بی‌خانمان خبر داد

نداشتن «بیمه» از عوامل تداوم کار کودکان خیابانی

آسیب اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، نداشتن بیمه را از عوامل پدیدآیی و تداوم کار کودکان برشمرد و گفت: مهم‌ترین مسئله در بروز پدیده کودکان کار و خیابان مسئله اقتصادی است.