5
پنج شنبه 2 آبان 1398
شماره 7792
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

در فصل سرد، چه گل و گیاهانی بکاریم و بخریم؟

بعضی از گیاهان برخلاف بقیه، اتفاقا وقتی هوا سرد می‌شود، نه‌تنها خاموش و خشک نمی‌شوند بلکه سبزتر و سرحال‌تر هم می‌شوند و حتی این سرما برای رشدشان، لازم و ضروری است.
ویژه
برای آنهایی که تصمیم گرفته‌اند با میزبانی از گل و گیاه در خانه، سرسبزی و نشاط طبیعت را وارد فضای زندگی خود کنند، رسیدن فصل پاییز و برگ‌ریزان می‌تواند نگران‌کننده باشد.
ه مثل شرلوک‌هلمز با ذره‌بین کوچک‌شان دنبال رد مجرم می‌گردند، نه مثل خانم مارپل از سر تنهایی و بیکاری به‌دنبال کشف حقیقت هستند و نه مثل هرکول پوآرو با سبیل پرپشت و عصا و کلاه برای خودشان هیبت کارآگاهان را ساخته‌اند.
باتوجه به سردی هوا در شب‌های پاییز و زمستان، گل‌های راه پله، تراس و حیاط را آرام آرام به داخل منزل منتقل اما دقت کنید آنها را یکباره به مکانی کم نورتر نبرید تا شوکه نشوند.
می‌گوید من کاری جز نوشتن بلد نیستم؛ نویسنده‌ای که کارنامه‌اش چندان پر و پیمان نیست اما هر کدام از کتاب‌هایش به آثار قابل توجه دنیای ادبیات فارسی بدل شده‌اند.
تاریخ سینما و تئاتر ایران چند نفر مثل او دارد؟ مثل او که استاد علی نصیریان بنامندش و او را یکی از طلایه‌داران شکل‌گیری هنرهای نمایشی ایران بدانند. از نوجوانی خاک صحنه تئاتر خورده است و دست پر به سینما و تلویزیون آمده و در این بخش‌ها هم وزنه سنگینی میان هنرمندان است.
اولین حسی که از گفت‌وگو با ابوالفضل جلیلی به آدم دست‌می‌دهد، بی‌ریا بودن او است.
دختران تیم ملی اسنوکرایران قبل از اعزام به مسابقات جهانی ترکیه از جذابیت‌ها و محدودیت‌های این رشته ورزشی می‌گویند

اسنوکر ورزش پولدارها نیست

«اسنوکر ورزش بااستعدادهاست.»
هشت دانه سیگار مغموم جامانده روی نیمکت میانسال

هشت دانه سیگار مغموم جامانده روی نیمکت میانسال

هشت‌دانه سیگار در پاکتی چروک و مغموم که نام و نشان آشنایی ندارد، کنار فندک حقیری روی نیمکتی میانسال خلوت کرده‌اند؛ به‌گمانم مال کسی باشد که رفیق بیکاری است!
مهمانی سکوت در دل کویر
مهمانی سکوت در دل کویر
آیا شما هم به‌ دنبال جایی متفاوت و غرق در آرامش و سکوت هستید؟
نگاه طنزآمیزی که در کاریکاتورهایش موج می‌زند، در تمام زندگی‌اش جاری است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
بسیاری از ما فکر می‌کنیم در دنیایی پر از اتفاقات ناگوار اسیر شده‌ایم و خبرهای تلخ از هر طرف محاصره‌مان کرده‌اند اما کمتر کسی از ما به این مسئله فکر کرده که دقیقا چرا چنین ذهنیتی داریم؟! شاید یکی از دلایلش این است که خودمان خیلی به‌دنبال خبرهای حوادث و اخبار ناگوار هستیم و بدون اینکه خودمان بدانیم خواندن این خبرها برایمان جذابیت بیشتری دارند! درحالی‌که هر روز پیرامون ما کلی اتفاقات خوب هم می‌افتد که معمولا راهی به ذهن‌منفی‌باف و منفی‌گرایمان پیدا نمی‌کنند.
درست از زمانی که سوژه کارآگاهان خصوصی را برای تهیه گزارش انتخاب کردیم، به این نکته رسیدیم که هم‌اکنون در ایران نهادی با عنوان کارآگاه خصوصی وجود ندارد و فعالیت هیچ‌کدام از مدعیان کار تحقیقاتی و جمع‌آوری مدارک و مستندات قانونی نیست.
البته چند وقت پیش یک مدلی از این تفریحات را معرفی کردیم که تفاوت‌هایی با این مورد داشته و دارد.