6o7
پنج شنبه 6 دی 1397
شماره 7563
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اگر عثمانی وارد جنگ نمی‌شد ایران از آتش جنگ در امان بود

در شماره‌های پیشین این نکته را یادآور شدیم که احمدشاه قاجار به محض آنکه خبر آغاز جنگ جهانی به تهران رسید طی اعلامیه‌ای بی‌طرفی ایران را در این جنگ رسماً اعلام کرد. با وجود این آتش جنگی که آتش‌افروزان آن اروپایی‌ها بودند بلافاصله توسط عثمانی‌ها که متحد آلمان بودند به ایران سرایت کرد.
ویژه
هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که منشأ آنها اتفاق‌ها و آد‌م‌هایی هستند که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند‌ روی حال ما تاثیر بگذارند‌.
اینکه چگونه آخر هفته‌های خود را بگذرانیم، همیشه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها بوده است.
«دماوندیه» مشهورترین شعری است که درباره این کوه اسطوره‌ای وجود دارد. بلند‌ترین قله ایران که فریدون، ضحاک را در این کوه به بند کشید و این اعتقاد وجود دارد
کافه‌گردی
هنرمندان و چهره‌ها به واسطه شهرتی که دارند وارد حرفه وسوسه‌انگیز رستوران‌داری می‌شوند.
فیلم‌های ورزشی در کشور ما آن‌قدر کم است که حتی با شک و تردید می‌توان عنوان«درام ورزشی» را برای خیلی از آنها به کار برد.
تصویر علی که نفس‌زنان تمام راه مدرسه تا خانه را با کتانی‌های کهنه‌اش می‌دوید و لحظه‌ای که پاهای کوچک خسته‌اش را در حوض آب فرو برد و ماهی‌های قرمز دورش جمع شدند
مجید مظفری از تب راه‌اندازی کافه و رستوران توسط ستاره‌ها می‌گوید

آشپزی همه‌مان خوب است!

آشپزخانه
هر سال از گوشه و کنار کشور خبر افتتاح یک رستوران و کافه توسط چهره‌های شناخته شده و هنرمندان به گوش می‌رسد.
لب کارون که اکنونش بهار است ما و یک فولکس کهنسال و یک آوازخوان رفته

لب کارون که اکنونش بهار است ما و یک فولکس کهنسال و یک آوازخوان رفته

وقتی به خودتان خیره می‌شوید در آینه‌های روبه‌رو بی‌گمان تبسم نرمی صورت‌تان را می‌پوشاند؛ چنان حضور صددانه شکر روی لایه نازکی خامه که در آغوش نان سنگکی غش کرده است.
علم بهتر است یا ثروت؟هیچ کدام؛ فقط مدیریت عمر!
علم بهتر است یا ثروت؟هیچ کدام؛ فقط مدیریت عمر!
بگذارید با یک مقدمه تکراری تکراری تکراری شروع کنیم: علم بهتر است یا ثروت؟ البته پاسخ این سؤال در روزگار ما کاملا مشخص است؛‌ برای جوان‌ترها که ثروت بهتر است.
اسطوره‌ها
دماوند یا دنباوند به معنی «دارای دمه و دود و بخار» است؛ کوهی که آتشفشان دارد. بلندترین قله سلسله جبال البرز است که بنا بر برخی روایات در گرشاسب‌نامه، فریدون ضحاک را در آنجا زندانی کرده است که همین حالا هم در بند است:

دفترچه حساب در موبایل شما

جعبه ابزار
بی برنامگی، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند هزینه‌های ماهانه شما را افزایش دهد.

میکل‌‌آنژ ایران

تاریخ معاصر ایران مملو از هنرمندانی است که به‌رغم ساخت آثار هنری ماندگار گمنام مانده‌اند و ابوالحسن صدیقی که در داخل کشور با لقب پدر مجسمه‌سازی‌ ایران و در آن سوی مرزها به‌عنوان میکل آنژ شرقی شناخته می‌شود یکی از همین هنرمندان است.

جعبه شگفت‌انگیز موسیقى

با آن همه دکمه مربعی و مستطیلی و علامت‌های عجیب و غریب، بیشتر شبیه یک دستگاه رادیولوژی یا سونوگرافی بودند که بچه‌ها یا افراد غیرمتخصص جرأت نداشتند به چیزی دست بزنند تا مبادا خرابکاری به بار نیاید.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
فیلم‌های ورزشی در کشور ما آن‌قدر کم است که حتی با شک و تردید می‌توان عنوان«درام ورزشی» را برای خیلی از آنها به کار برد.
«دیبی» یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی برنامه کلاه‌قرمزی است. دیبی همه افعال و کلمات را برعکس می‌گوید و برای برقراری ارتباط با او باید زبانش را خوب بفهمی.
هر روز با هیجان و نگرانی صفحه نیازمندی‌های روزنامه را برای پیداکردن شغل مناسب ورق می‌زنی ، به دوست و آشنا سپرده‌ای برایت دنبال کار بگردند و تعداد فرم‌های معرفی که برای استخدام پر کرده‌ای دیگر از شمار درآمده است.