6o7
پنج شنبه 24 آبان 1397
شماره 7528
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انتخاب مهربان‌‌ترین یار

هر سال همین موقع در هفته‌ای که به‌عنوان «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است، رسانه‌های مختلف آماری مبنی بر سرانه پایین مطالعه منتشر می‌کنند؛ آمارهایی که نشان می‌دهد طبق سرانه استاندارد مطالعه جهانی، آمریکایی‌ها 20دقیقه، انگلیسی‌ها 55دقیقه و ژاپنی‌ها 90 دقیقه و ایرانی‌ها بین 2تا نهایتا 18دقیقه از شبانه روز را صرف خواندن کتاب می‌کنند.
ویژه
همه محله‌ها دست‌کم یک کتابخانه دارند.
باران آمد و باز هم ترافیک به توان هزار رسید. این تکراری‌ترین اتفاق لعنتی این سال‌های ابرشهری است که در آن زندگی می‌کنیم؛ تکراری و اعصاب‌‌خردکن.
بی‌‌شک ستاره‌ این روزهای دنیای نمایش کسانی هستند که 9سال زمان صرف کردند تا راه سخت ناامیدی تا امید را طی کنند و جایی بایستند که همه نگاه‌ها به سمت آنها باشد؛ جایی درست در وسط شهر و در قلب مراکز هنری؛ راهی که از کهریزک تا تالار وحدت کشیده شد.
نان سنگک هم پختش کلی آداب و رسوم و روش دارد و هم ارائه آن به مشتری. البته درباره اینکه از چه آردی استفاده کنی، تنور به چه شکلی باشد، کارگرها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند و... داستان‌ها و نکات فراوانی وجود دارد که خود می‌تواند تحقیقی مفصل یا کتابی خواندنی باشد.
از همان روزها که تماشاگران تلویزیون منتظر شروع «مسابقه هفته» بودند تا ساعتی با تماشای رقابت شرکت‌کننده‌ها و اجرای جذاب منوچهر نوذری سرگرم شوند تا همین حالا که هر کدام از شبکه‌های تلویزیونی ساعت‌هایی از آنتن پخش خود را به مسابقه اختصاص می‌دهد، مسابقه همیشه از پربیننده‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین برنامه‌های جعبه جادویی بوده است.
مجید انتظامی که رکورددار دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از جشنواره موسیقی فجر است
احوالپرسی از مجید انتظامی که با ملودی‌هایش برای چند نسل خاطره ساخت

ما ژن خوب نداریم ما عاشقیم

بعضی ملودی‌ها را باید زیر خروارها خاک مدفون کرد تا نت‌به‌نت دست‌نخورده باقی بماند؛ تا بعد از دهه‌های طولانی روح هر شنونده‌ای را جلا بدهد و درک مفهوم موسیقی فاخر با گوش‌دادن تا آخرین نت قطعه امکان‌پذیر باشد.
شرکت‌کننده‌ها باید گزینش شوند

شرکت‌کننده‌ها باید گزینش شوند

«هوش برتر» مسابقه‌ای است که شبکه نسیم روی آنتن برده و هرچند در نگاه اول شبیه به بقیه مسابقات سؤال و جوابی به‌نظر می‌رسد، اما تفاوت‌های اساسی هم دارد که باعث شده در جذب مخاطب موفق باشد.
جد بزرگ رایانه‌ها
جد بزرگ رایانه‌ها
سفر به عصر کامپیوترهای اولیه و خاطرات فراموش نشدنی‌ای که با آنها داشتیم
قدیم‌ها که دست هر کسی گوشی هوشمند نبود، کامپیوتر بزرگ‌ترین پاداش وعده داده‌شده پدر و مادرها برای تشویق فرزندانشان به‌شمار می‌رفت.
تفسیر نقاشی
نقاشی‌ای را که توسط یکی از مخاطبان روزهفتم برای تحلیل ارسال شده مشاهده می‌کنید.

مهارت‌آموزی در پیری

سالخوردگی
بسیاری از والدین سالخورده در استفاده از برخی وسایل مانند تلفن‌همراه یا رایانه دچار مشکل هستند و به همین دلیل از خیلی از فعالیت‌های امروزی ناتوان می‌مانند.

وضع مرز برای این حسابگر بی‌حد و مرز

از نگاه قانون
با پیشرفت تکنولوژی روزبه‌روز به موارد استفاده از کامپیوتر و تعداد کاربرانش افزوده می‌شد.

سرانجام سلطان احمد 12ساله شاه ایران شد

قزاقان روسی و سواران بنگالی سفارت انگلیس، کالسکه سلطنتی را تا کاخ سلطنت‌آباد بدرقه کردند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
مقابل یک اتفاق مشابه در شرایط مختلف، واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهیم؛ گاهی مانند یک کودک، گلایه می‌کنیم و فریاد می‌زنیم تا به آنچه می‌خواهیم برسیم
بعضی مردها فکر می‌کنند اگر یک‌بار همسرشان را شگفت‌زده و شاد کنند، برای باقی عمرشان کافی است!
صدای آکاردئون، گوشنواز، دلگرم‌کننده و مفرح و خاطره است. خودش کجاست؟ خود نوازنده؟ همانجاست. نازک، کم‌بنیه و کوچک. انگشتان چالاک و پرکرشمه‌ای دارد.