4
پنج شنبه 8 خرداد 1399
شماره 7951
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت امسال، بازیابی معاملات این بازار و جهش میانگین قیمت مسکن را تأیید می‌کند؛ اما مقایسه این تحولات با شاخص‌های کلان اقتصاد و واقعیت‌های بازار مسکن نشان می‌دهد تغییرات این بازار در اردیبهشت‌ماه تماما آن چیزی نیست که از ظاهر آمارها مشاهده می‌شود.
محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: تاکنون برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز خانگی اعلام نشده و قرار نیست که افزایش قیمتی در تعرفه گاز خانگی صورت بگیرد.
بیمه مرکزی پس از نمایان شدن برخی اختلاف‌نظرهای  نمایندگان شرکت‌های بیمه و مردم در ارتباط با حذف نسخه فیزیکی بیمه شخص ثالث اعلام کرد: تصمیم به ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌گزاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرایند عرضه بیمه‌نامه نیست و شبکه فروش همچون گذشته نقش و کارکرد خود را حفظ خواهد کرد.

شروط جدید پرداخت وام ضد‌کرونا

تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای واجد شرایط در 2مرحله پرداخت می‌شود
بانک
قائم‌مقام بانک مرکزی شرایط جدید پرداخت وام ضد‌کرونا و همچنین وثایق بانکی را اعلام و تأکید کرد: صاحبان کسب و کاری که وام ضد‌کرونا با نرخ 12درصد بگیرند اما اقساط آن را به موقع به بانک‌ها برنگردانند، یا وام را در جایی دیگری هزینه کنند با جریمه سنگین مواجه خواهند شد.
دستور فروش سهام دولتی در بورس

دستور فروش سهام دولتی در بورس

حسن روحانی، رئیس‌جمهور اعلام کرد: تمام بخش‌های دولتی باید سهام خود را در بازار بورس به فروش برسانند تا بازار بورس تقویت شود.
تکذیب ادعای رئیس‌کل سابق
تکذیب ادعای رئیس‌کل سابق
بانک مرکزی ادعای محمود بهمنی، رئیس‌کل سابق این بانک در دولت گذشته در ارتباط با رشد 400هزار میلیارد تومانی نقدینگی در 2‌ماه ابتدای امسال را تکذیب و اعلام کرد: متوسط رشد نقدینگی در 2ماه ابتدایی 10 سال گذشته، رقمی معادل ۲.۴ درصد بوده که با ارقام ذکر شده، فاصله بسیار زیادی دارد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
آزادسازی سهام عدالت در شرایطی انجام می‌شود که همچنان برخی ابهام‌ها در مورد نحوه تخصیص سهام عدالت به دهک‌های جمعیتی و همینطور سازوکار اجرایی و عملیاتی آزادسازی آن وجود دارد و شواهد میدانی نشان می‌دهد که مردم نیز برای دریافت این سهام با سردرگمی مواجه شده‌اند.