4
پنج شنبه 6 تیر 1398
شماره 7696
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وعده سر خرمن

چهره روز
فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته است: اکنون رقم نهایی صندوق حمایت از مستأجران در حال بررسی است و به‌نظر می‌رسد که تا ۷۰درصد از مبلغ نهایی اجاره‌بهای مسکن از طریق این صندوق تامین شود؛ البته این موضوع همچنان تصویب نشده است.
ویژه
با مصوبه سازمان حمایت، مشتریانی که از 1.5سال قبل خودروهای وارداتی را پیش‌خرید کرده‌اند، اکنون باید به‌طور متوسط بیش از 200میلیون تومان هزینه اضافی برای جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز سامانه سنا، افزایش هزینه شماره‌گذاری، عوارض، بیمه، مالیات و توقف طولانی‌مدت این خودروها در انبار گمرک را پرداخت کنند.
رئیس‌کل بانک مرکزی ایران از عملکرد اروپایی‌ها در اجرای سازوکار مالی اینستکس به‌شدت انتقاد کرد.‌
مسکن
کاهش توان دولت برای تامین مالی بخش مسکن، بلوکه‌بودن منابع مالی بانک‌ها و افزایش قیمت مسکن که صندوق پس‌انداز مسکن یکم را از کار انداخته، بازار مسکن را با مشکل تامین مالی برای ساخت مسکن جدید مواجه کرده و احتمال می‌رود این موضوع به وقوع بحران مالی در بخش مسکن منجر شود.

گرمای فراگیر، صنعت برق را زمینگیر می‌کند؟

تغییر ساعت کار ادارات در 29 استان؛ تهران و همدان در انتظار تصمیم استانداران
نیرو
زنگ خطر برای نیروگاه‌ها و شبکه برق کشور به صدا درآمده و گرمای فراگیر در استان‌های ایران احتمال زمینگیر‌شدن صنعت برق درصورت افزایش بیشتر مصرف برق را تقویت می‌‌کند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: وحید منایی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت با بیان اینکه در شرایط فعلی قیمت فروش فوری خودروسازان برمبنای قیمت حاشیه بازار بهمن‌ماه سال ۹۷ و نه به‌صورت روزانه تعیین می‌شود، گفت: سازمان حمایت، قیمت هر محصول را برای تأیید و تصویب به کمیته خودرو ارسال می‌کند.