4
پنج شنبه 1 آذر 1397
شماره 7534
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ستون چهره روز صفحه اقتصادی روزنامه همشهری در شنبه 26آبان‌ماه به محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت اختصاص یافت که یک روز قبل از بر عهده گرفتن سرپرستی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، پاسخگویی به خبرنگار فارس را به مسئول بعدی حواله کرده بود.
شمارش معکوس برای تعیین‌تکلیف و عرضه 720هزار گوشی تلفن همراه توقیف شده در گمرک با عرضه برخی گوشی‌های توقیفی در هفته آینده از طریق واحدهای صنفی مجاز آغاز شد.
درحالی‌که چانه‌زنی برای افزایش قیمت خودرو به‌دلیل اختلاف دیدگاه‌های خودروسازان و سیاستگذاران بخش صنعت بالا گرفته، قیمت خودروهای داخلی در حاشیه بازار همچنان روندی افزایشی را دنبال می‌کند.
انرژی
وزیر نفت با تأکید بر اینکه مسئله سهمیه‌بندی و تغییر قیمت مطرح نیست، گفت: الزامی شدن کارت سوخت با هدف کاهش قاچاق سوخت مورد توجه قرار گرفته است.

معمای هفت‌تپه

وعده داده شده است حقوق کارگران هفت‌تپه به‌زودی پرداخت می‌شود
کارگری
با برگزاری یک نشست ویژه با حضور نماینده وزارت اقتصاد و وزارت کار قرار شد حقوق کارکنان این شرکت پرداخت شود. با این حال احتمالا اوضاع در شوش آرام می‌شود اما معمای هفت‌تپه همچنان باقی است.
شفاف‌سازی یک اتهام

شفاف‌سازی یک اتهام

سرانجام پس از 3روز سکوت، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور به شائبه درخواست تابعیت میثم نصیری احمدآبادی، رئیس مرکز پولشویی وزارت اقتصاد پایان داد و اعلام کرد: موضوع مهاجرت نبوده و من چنین چیزی نشنیده‌ام و بحث ویزا بوده، برخی‌ها به هر دلیلی با برجام مخالف هستند و تمام کسانی را که برای برجام زحمت می‌کشند، چیزهایی در موردشان می‌گویند.
جزئیات برنامه بانک مرکزی برای تأسیس بورس ارز
دوشنبه‌شب عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود از ایجاد بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارزی مبتنی بر سازوکار حراج خبر داد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
هیات وزیران دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه را تصویب و مبلغ واریزی برای خانوارهای تک‌نفره تا 5 نفره و بیشتر را تعیین کرد که بر اساس آن سهم ریالی سبد حمایت غذایی در مرحله اول برای هر خانوار یک‌نفره حدود ۱۵۰‌هزار تومان واریز می‌شود و به خانوارهای بیش از یک نفر، به ازای هر نفر 50‌هزار تومان به این مبلغ افزوده خواهد شد.
خبر: نمایندگان مجلس دیروز، طرح تأسیس بانک فرهنگیان را به بحث گذاشتند و ماده۳ این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس ارجاع دادند. براساس این ماده، صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند با هماهنگی بانک مرکزی و براساس ضوابط و قوانین، با استفاده از منابع و امکانات خود به تأسیس بانک فرهنگیان اقدام کند تا با اولویت پرداخت تسهیلات به فرهنگیان فعالیت کند.