5
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
شماره 7386
اقتصاد
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معاون پژوهشکده آمار گفت: روند نرخ تورم در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر سال‌جاری صعودی خواهد بود. ایوب فرامرزی در گفت‌وگو با رادیو ضمن اشاره به نرخ تورم 8,1درصدی فروردین‌ماه سال‌جاری، طبق اعلام مرکز آمار ایران گفت: نرخ اعلام شده مرکز آمار تنها مربوط به تغییرات شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار است
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه از نیمه سال ۹۵ و کل سال ۹۶ افزایش قیمت نداشته‌ایم، گفت: پس از ۱۸‌ماه میانگین ۲۰درصد نرخ عوارض آزاد راه‌ها افزایش یافت.
طرح ملی توان‌افزایی زنان با رویکرد کسب وکار و کارآفرینی با عنوان «مسیر کسب و کار من»، همزمان در سراسر کشور برای 100نفر از جوانان صاحب ایده هر استان برگزار می‌شود.
اصناف
روز گذشته رئیس اتاق اصناف کشور و روسای برخی اتحادیه‌های صنفی میهمان روزنامه همشهری بودند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: افزایش بیش از ۹.۶ درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست. به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری افزود: خودروسازان داخلی حق افزایش قیمت بیش از میزان اعلام شده را ندارند.
سخنگوی شرکت بیمه آلیانز آلمان گفت: این شرکت برای کاهش حجم قراردادهای مرتبط با ایران آماده‌ می‌شود. به گفته او، این تصمیم به‌دلیل تحریم‌های جدید دولت آمریکا اتخاذ شده است.

کارگران هپکو: کارخانه را راه بیندازید، حقوق نمی‌خواهیم

اعتراض‌های کارگران هپکوی اراک همچنان ادامه دارد؛ واگذاری‌های نادرست، بزرگ‌ترین تولید‌کننده ماشین‌های راهسازی خاورمیانه را به نابودی کشانده است
کار
کارگران کارخانه هپکوی اراک برای چهارمین روز متوالی در اعتراض و اعتصاب به‌سرمی‌برند؛ اعتراض‌هابیش از آنکه به عدم پرداخت دستمزد معوق باشد ناشی از بلاتکلیفی کارخانه است. کارگران هپکو برای آنکه صدای خود را به مسئولان برسانند، از 3روز پیش تا حالا حوالی خط راه‌آهن شمال - جنوب جمع شده و آن را بسته‌اند.

فولادی‌ها نه می‌فروشند نه می‌خرند

یک کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه فروشندگان بازار فولاد نگران وضع بازار هستند و به خرید و فروش تمایلی ندارند، گفت: صادرکنندگان ترجیح می‌دهند به جای فروش ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.
اعتبار کارت سبد غذای رمضان نمی‌سوزد
سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه درباره توزیع نخستین سبد غذایی ۹۷ در آستانه رمضان گفت: ارزش ریالی این سبد ۱۳۰ هزار تومان برای خانواده‌های کامل است که شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، حبوبات و ماکارونی می‌شود
به‌دنبال ابهام ایجادشده درباره میزان افزایش حداقل حقوق کارمندان بخش‌های دولتی در سال1397، نمایندگان مجلس با تفسیر قانون بودجه امسال به افزایش 20درصدی حقوق کارمندانی که پایین‌ترین پایه حقوقی را دریافت می‌کنند، رأی دادند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
دلار آمریکا مبادله‌ای
وزیر دارایی فرانسه گفت: فرانسه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا مقررات منع‌کننده تحریم‌ها را تقویت کند و نهادی همانند اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا اوفک ایجاد کند.