۴
شنبه 2 دی 1396
شماره 7277
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیش‌بینی سرمایه‌گذاران بین‌المللی از اقتصاد جهان در سال2018

گزارش خبری
ارمغان سال آینده برای اقتصاد جهانی و بازارهای مختلف چه خواهد بود؟ این سؤالی است که معمولا در ایام پایانی هر سال مطرح می‌شود و تعداد زیادی از تحلیلگران و مدیران سرمایه‌گذاری نقطه‌نظرات خود را در پاسخ به این سؤال بیان می‌کنند.
ویژه
عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن : کارگروهی برای بازنگری ضوابط پرداخت وام مسکن تعیین شده است.
معاون اقتصادی بانک مرکزی: درصورت اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، افزایش نرخ تورم جزئی بوده و به‌طور موقت به بالای 10درصد می‌رسد.
دبیر انجمن صنفی سیمان: تعرفه صادرات به عراق درصورتی کاهش خواهد یافت.

خانه‌های تهران تاب زلزله را دارند؟

تاب‌آوری ساختمان‌های تهران نسبت به ارزیابی 19سال پیش جایکا، حداقل 50درصد بیشتر شده است
مسکن
مردم به خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، اعتماد چندانی ندارند؛ این استدلالی است که می‌توان از عکس‌العمل تهرانی‌ها به زمین‌لرزه 5.2ریشتری ملارد داشت که تهران را نیز کمی لرزاند و بخش زیادی از ساکنان پایتخت را به پارک‌ها و بوستان‌ها کشاند
یادداشت
محدوده شهر تهران و اطراف آن در حال دگرشکلی مستمری است که زمین‌لرزه یکی از مهم‌ترین نمودهای آن است.

باک‌ خودروها پر شد

خبر
وقوع زلزله 5.2 ریشتری چهارشنبه شب،  مصرف بنزین را افزایش داد و هجوم تهرانی‌ها برای پر کردن باک‌های خودروها باعث ترافیک شدید در جایگاه‌های سوخت شد.

انتظار برای فاز یک آزادراه تاریخی

خبرهای کوتاه
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال: در حال حاضر قطعه نخست این آزادراه به پیشرفت ۸۸ درصدی رسیده و تنها ۱۲‌درصد تا افتتاح نهایی آن باقی مانده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
2فروند هواپیمای ATR72-600 جمعه آینده در فرودگاه مهرآباد به زمین خواهد نشست.
اتاق تهران در گزارشی خبر داد: رقم مصوب بودجه در 7‌ماه نخست سال ۹۶ حدود ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بوده که در این مدت حدود ۷۵.۸ درصد از منابع و ۷۳.۶ درصد از مصارف آن محقق شده است
رئیس نهاد قانونگذار نظام بانکداری جهانی در کمیته باسل و رئیس بانک مرکزی سوئد گفت: سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین چشم‌اندازی خطرناک دارد.