13
سه شنبه 29 خرداد 1397
شماره 7409
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کابوس بازگشت موتورسیکلت‌های کاربراتوری

یادداشت
به تازگی شواهدی یافت شده که نشان می‌دهد با وجود مخالفت جدی سازمان حفاظت محیط‌زیست و دبیرخانه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور، متأسفانه مجوز پلاک‌گذاری نزدیک به 10هزار دستگاه موتورسیکلت بی‌کیفیت کاربراتوری توسط هیأت وزیران در حال صدور است.
ویژه
نتایج پژوهشی جدید نشان می‌دهد که حتی مقادیر اندک آلودگی هوا کمتر از حد مجاز نیز می‌تواند تا چند سال از عمر انسان کوتاه کند.
1- «رهایم نکن» درباره ارث و میراث، حلال و حرام و پول کثیف نیست؛ رهایم نکن از کردار صحیح در خانواده و در سطح وسیع‌تر جامعه می‌گوید؛ آن هم جامعه‌ای که در آن حرص پول، زیاده‌خواهی، مصرف‌زدگی، دروغ و ریا مناسبات سنتی و روابط انسانی را ویران کرده است.
1-«رهایم نکن» یک سریال کاملا اخلاق‌گراست؛ آن هم در روزگاری که جامعه ما در سطوح مختلف با بحران اخلاق مواجه است؛ سریالی که اخلاق را با نصیحت‌های مستقیم، یکی نمی‌داند؛ مجموعه‌ای که تلاش دارد قضاوت تندوتیز و یکسویه نداشته باشد

هر نفسی که فرومی‌رود مخل حیات است

گزارش اختصاصی همشهری از مقصران آلودگی هوای سال96 که موجب شدند در یک‌چهارم از سال، هوا ناسالم باشد
آلودگی هوا اگرچه در کشور ما سابقه‌ای به درازای 4دهه دارد اما طی سال‌های اخیر که شناسایی آن بر اساس اصول بین‌المللی و استانداردهای جهانی محیط‌زیست صورت گرفته، معلوم شده که باید تلاشی جدی برای رفع آن صورت گیرد.
سیستان و بلوچستان
سوءتغذیه و فقر غذایی موضوعی است که تنورش همیشه در سیستان‌ و بلوچستان داغ است. این روزها هر کدام از مسئولان به نحوی این معضل را هشدار می‌دهند و در این بین آمار هم کم و زیاد می‌شود.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
کشت چغندر قند در شرایط بحران آبی به یکی از مشکلات کشور تبدیل شده است. با وجود این، چغندرکاران لرستانی که این محصول پرآب‌بر را کشت و برداشت کرده‌اند، با گذشت بیش از 2 سال هنوز طلب خود را از محل فروش چغندر قند دریافت نکرده‌اند.