13
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
شماره 7388
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راه‌اندازی مجدد کارخانه صدر فولاد

گفت‌وگو با معاون هماهنگی، اقتصادی استاندار لرستان
روزنه
کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد سالانه 600‌هزار تن فولاد تولید می‌کرد، اما طی سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مالی چند بار تا مرز تعطیلی رفت و در نهایت با توقف تولید، بیش از 180 نیروی آن هم بیکار شدند. با وجود این، گودرز امیری، معاون هماهنگی، اقتصادی استاندار لرستان، در گفت‌وگو با همشهری خبرهای خوبی راجع به این کارخانه می‌دهد.
در گذر زمان
اولین نسل تاکسی‌های تهران با راننده‌های شیک
نگاهی به سابقه 72ساله تاکسیرانی پایتخت و همه خودروهایی که در این شهر تاکسی شده‌اند

از فورد فخرالدوله تا هیبریدی‌های وای‌فای‌دار

همه‌‌چیز به فخرالدوله برمی‌گردد؛ نهمین دختر مظفرالدین‌شاه، نوه امیر کبیر و نامزد دکترمحمدمصدق. فخرالدوله در میانه دهه20‌شمسی، درست در روزهایی که جاده شمیران به‌واسطه حضور مقامات دولتی در شمال شهر رونق گرفته بود با ارثیه خانوادگی 10دستگاه فورد ساخت آمریکا از یک شرکت خارجی به نام «BD» خرید تا نخستین ناوگان تاکسیرانی تهران را شکل‌دهد.
10سال زمان برای شکستن شاخ «غول بدهی تهران»

10سال زمان برای شکستن شاخ «غول بدهی تهران»

مجید فراهانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری: از این حجم پروژه نیمه‌تمام شگفت‌زده شدم
این‌روزها تهران از همه لحاظ در کانون توجهات قرار دارد؛به خصوص از‌منظرمدیریت‌شهری و فرایندی که برای انتخاب شهردار جدید طی شد همگان منتظرند تا ببینند سیدمحمدعلی افشانی 0 شهردار منتخب شورای شهر تهران 0 چه رویکردی را در اداره پایتخت در پیش می‌گیرد.
خانه‌ای روی آب
خانه‌ای روی آب
یحیی‌آباد در نزدیکی آران‌و‌بیدگل، علاوه بر همه مشکلات حاشیه‌نشینی، در حریم رودخانه فصلی شکل گرفته است
خانه‏‌ها در همسایگی مزرعه‌‏های گندم قد علم کرده‏اند؛ خانه‏‌هایی بی‌قواره و آجری که به چشم هر رهگذری نازیبا می‌آید. دیگر خبری از باغ‌‏ها و مزارع 80 سال پیش نیست.
سال١٣٢٠ سال تغییرات مهم در نظام سیاسی کشور بود؛ چراکه موضع‌گیری‌های کشور در حوزه‌ سیاست خارجی به بن‌بست خورد و آتش جنگ‌جهانی دوم دامن رضاشاه را گرفت.