6o7
پنج شنبه 3 اسفند 1396
شماره 7328
ادامه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دوباره برف و باران

یادداشت آقای هواشناس
بهمن ‌ماه به‌گونه‌ای به پایان رسید که همچنان کمبود بارش‌ها را از ماه‌های قبل یدک می‌کشیم. تا این لحظه به‌طور میانگین در کشور حدود ٥٧ میلی‌متر بارندگی رخ داده که این رقم پارسال ١١٥ بوده ‌است. با اینکه خروجی مدل‌های بلندمدت نشان از ماه‌ها و روزهای نسبتا خوبی دارند، با توجه به کمبود بارش‌ها از ماه‌های قبل، فقط بخش کوچکی از آن جبران خواهد شد.
ویژه
یکی می‌گفت لابد نفرین شده‌ایم که اینچنین زیر آوار خبرهای بد گیر افتاده‌ایم. من می‌گویم این درست اما شاید بهتر باشد از خودمان شروع کنیم. باید درست نگاه کنیم به طبیعت و زمین و آسمان. خبر بد اگر دنیا را هم بگیرد باز خورشید راس ساعت مقرر به ما چشمک می‌زند و بهار در لحظه موعود سلاممان می‌کند.
چقدر دور شده‌ایم از آن روزهایی که یک دسته آتاری ما را پرت می‌کرد تا دنیای خیال‌انگیز بازی و خراب‌شدن آن دکمه‌های لامروت روی دسته مصادف بود با آغاز سوگواری جماعتی کودک و نوجوان که باید منتظر می‌شدند تا مهم‌ترین پروژه تعمیراتی سال به نتیجه می‌رسید و آن دسته آتاری دوباره جان می‌گرفت.
پلک
همه زندگی‌اش در همین خانه کوچک خلاصه می‌شود. همه وسایل زندگی و همه خاطراتش در همین کلبه جا شده‌اند.

همراه هم آف!

چند نکته در تغذیه سالم و درست
درحال بررسی آخرین پیامک تلفن همراه هستیم که تلفن روی میز زنگ می‌زند. تلفن را که برمی‌داریم دینگ تلفن همراه در می‎آید؛ پیامی از تلگرام رسیده است. حواس‌مان پرت می‌شود و درست متوجه نمی‌شویم فردی که پای تلفن است، چه گفته! فقط می‌شنویم و احتمالا چند «بله» بی‌دلیل و بادلیل هم تحویل می‌دهیم!
یقه ات را بالا نده گناه باران را به گردن بگیر

یقه ات را بالا نده گناه باران را به گردن بگیر

خود سیب است معطر، آبدار، شیرین با لطفی از ترشی که آن شیرینی را در دهان گوارا می‌کند؛ آنگونه که دوست می‌دارید او را گاز بزنید اما آقای سیب مهربان و مؤدب ناگهان غایب شد و رفت پشت میله‌ها که یعنی تو نه‌تنها سیب نیستی که چوب و چماقید و بر سر فرزند چهار ساله خود چنان فرود آمده‌اید که او دیگر جان ندارد.
تکنولو‍ژی نو و ذوق زدگی ما
تکنولو‍ژی نو و ذوق زدگی ما
همین چند سال پیش بود، فضای مجازی پدیده‌ تازه‌ای بود و همه ذوق کرده بودیم که با تکنولوژی نو امکانی فراهم کرده تا خبررسانی از انحصار قدرت‌های بزرگ، اعم از دولت‌ها و بنگاه‌های خبرپراکنی عظیم، بیرون بیاید.
لژ
حرف عشق قدیمی همیشه تازه و اندوهبار است. چه در اختلاط‌های دوستانه و چه در کتاب و فیلم و قصه‌های هزار و یک شب تنهایی. این حرف از عشق قدیمی این‌بار شده بهانه ساخت یک فیلم دیگر که البته تماشایش حالتان را جا می‌آورد.
PDF ادامه ۶و۷
کوتاه ادامه ۶و۷
حدود یک ماهی به شروع سال نو باقی مانده. بنابراین فرصت دارید تا در بین همه شلوغی‌ها و دوندگی‌های دم عید،  یک ساعتی هم برای خودتان وقت بگذارید و به پوست‌تان رسیدگی کنید.
از ماست که بر ماست! گاهی فقط و فقط افکار و رفتار خودمان باعث بدحالی ما می‌شود.