9
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
شماره 7385
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کر هجنوبی پرسرع تترین اینترنت جهان را با سرعت 2,5 گیگابیتبر ثانیه ارائه داد. به گزارش »ردیت «، شرکت SK Broadbandکه ازجمله ارائه دهندگان مطرح اینترنت در این کشور به شمار می رود، اعلام کرده که از این پس سرویس اینترنت جدیدی راارائه می کند که در دنیا بی سابقه است.
اینترنت اشیا سامانه‌ای است که در آن دستگاه‌ها و چیزهای مختلف در یک شبکه به هم متصل شده و خدمات ویژه‌ای را به کاربر ارائه می‌کند. این سامانه در موارد مختلفی کاربرد دارد اما اطلاع‌رسانی به شهروندان در شهرهای هوشمند یا بهینه‌کردن مرحله داشت محصول در کشاورزی از مزیت‌های این روش است.

فیلترینگ به فیلترشکن‌ها رسید

وزیر ارتباطات با هشدار درباره تهدید امنیتی فراگیری فیلترشکن‌ها اعلام کرد: تلاش برای انسداد این سرویس‌ها نباید باعث اختلال در اینترنت کشور شود
اینترنت
پس از فیلترینگ تلگرام به‌صورت روزمره شکایت کاربران از اختلال در اینترنت کشور و سرویس‌های مختلف افزایش پیدا کرده است. هر چند به‌دنبال انتشار گزارش‌های مختلف درباره این اختلال، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با همشهری کاربران را به شکایت از طریق سامانه ۱۹۵ توصیه کرد
شیوه جدید برای نبرد با سرماخوردگی

شیوه جدید برای نبرد با سرماخوردگی

شاید خیلی‌ها با سرماخوردگی‌های طولانی و بدحالی مداوم روبه‌رو شده‌اند و عقیده دارند که دیگر داروها و شیوه‌های قدیمی رویشان اثر گذشته را ندارد. در شیوه‌ای جدید که دانشمندان ابداع کرده‌اند به جای روش‌های سنتی و حمله مستقیم به ویروس سرماخوردگی که صدها نوع دارد، بدن فرد برای مقابله با ویروس‌ها آماده می‌شود.
اولین بانک تمام‌روباتیک جهان در چین
اولین بانک تمام‌روباتیک جهان در چین
به‌تازگی چین از نخستین بانک تمام اتوماتیک جهان رونمایی کرده است. در این شعبه، یک روبات انسان‌نما به نام «شیائو لانگ» یا اژدهای کوچک، همزمان در حکم نگهبان و مسئول شعبه بانک است و نیازهای مشتری‌ها را برآورده می‌کند. او با مشتریان صحبت می‌کند، کارت‌های بانکی را دریافت و حساب‌های بانکی را کنترل می‌کند.