2
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
شماره 7388
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دستبرد به دفتر ایران در لاهه

گزارش
حدود ساعت 3بامداد جمعه بود که رسانه‌ها از دستبرد به دفتر حقوقی ایران در لاهه خبر دادند و همان زمان مدعی شدند که اسناد محرمانه و طبقی‌بنده‌شده ایران هم به سرقت رفته است.
امنیتی
رئیس‌کل دادگستری استان فارس درتشریح جزئیات حادثه کازرون گفت که تجمعات اخیر با تحریک افراد اثرگذار و با سوءاستفاده از حُسن اعتماد مردم انجام شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت خطیب و معلّم اخلاقی حجت‌الاسلام حاج سیدمهدی طباطبائی را تسلیت گفتند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران با ابراز تأسف از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در کوبا، با دولت و مردم این کشور و خانواده‌های داغدار ابراز همدردی کرد.

پیام انتخابات96 این بود که به عقب برنمی‌گردیم

تا پایان دولت دوازدهم30درصد مدیریت کشور برعهده زنان شایسته قرار می‌گیرد
دولت
رئیس‌جمهور در نخستین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری در دیدار جمعی از زنان، جوانان و دانشجویان با اشاره به اینکه از 29 اردیبهشت 96 تاکنون یعنی در یک سال گذشته با سختی‌ها و حوادث بسیار زیادی مواجه بودیم، گفت: گاهی این مشکلات به خاطر رفتار طبیعت با ما بود آنجایی که سیل و زلزله را تجربه کردیم و گاهی هم سخنان و شیوه‌های ناپسندی که نشان می‌داد که برخی هنوز هم 29اردیبهشت 96را باور نکرده‌اند.

نامه جمعی از زنان اصلاح‌طلب به زنان مسئول در برجام

جمعی از زنان فعال در احزاب اصلاح‌طلب در نامه‌ای به فدریکا موگرینی، آنگلا مرکل و ترزا می به‌عنوان بانوان مسئول در برجام، بدعهدی آمریکا را محکوم کرده و خواستار سیاست‌ورزی آنان برای حفظ توافق هسته‌ای شدند.
توقف لایحه برگزاری راهپیمایی‌ها و اجتماعات در دولت
4ماه پس از اعتراضات دی‌ماه96 کشور، تصمیم دولت برای احیای اصل27قانون اساسی و حق برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌ها در وزارت کشور متوقف مانده است. این تصمیم قرار بود طی لایحه‌ای از سوی وزارت کشور در هیأت دولت بررسی شود.
دیپلماسی
مثل عکسی که مردادماه سال گذشته از دیدار وزیران خارجه ایران وعربستان در حاشیه اجلاس استانبول و در جریان نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی منتشر شده بود؛ عکس دیگری از دیدار و مصافحه رئیس‌جمهور ایران و پادشاه اردن دوباره در حاشیه اجلاس استانبول و در همان برنامه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی منتشر شده است.