24
شنبه 11 آبان 1398
شماره 7796
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

در سوگ سخن‌سنجی سترگ

یادداشت
روانشاد دکتر مظاهر مصفا، استاد دانشور، مهرافروز، فرخ‌نهاد که یزدان دادار در بهشت برین جایگاهی بلند و ارجمند بدو ارزانی بدارد، یکی از مردان بزرگ روزگار ما بود؛ به چندین هنر آراسته.
ویژه
جایزه بزرگ رمان آکادمی فرانسه 2019به رمان «تمدن‌ها» نوشته لوران بینه تعلق گرفت.
اگر بتوانی با تمام قلبت عاشق کسی شوی حتی یک نفر، آنگاه در زندگی رستگار می‌شوی.
به‌دلیل تراکم زیاد ترکیبات گیاهی قدرتمند، بسیاری از گیاهان دارویی به مبارزه با ویروس‌ها کمک کرده و از گزینه‌های مورد علاقه پزشکان سنتی بوده‌اند.
طرح روز
پاریس: شرکتی برای هشدار به کارمندهایش، نمونه کارمندی را که 20 سال ورزش نکرده به نمایش گذاشت.
بانکوک: خوردن بزرگ‌ترین همبرگر تایلند که با وزنی حدود ۶کیلوگرم دارای ۱۰هزار کالری است، به مسابقه گذاشته شد.

عکس روز

عکس روز
پیشگیری از آتش توسط گله بزها

پیشگیری از آتش توسط گله بزها

کالیفرنیا: چریدن حدود ۵۰۰ بز در مراتع اطراف کتابخانه رونالد مانع از سرایت حریق به مرکز اسناد رونالد ریگان، ریاست‌جمهوری سابق آمریکا شده است.
گاوی که با فرار نجات یافت
گاوی که با فرار نجات یافت
زاگرب: یک گاو در کرواسی که قرار بود در کشتارگاه ذبح شود، از مرگ گریخت و در فضای مجازی موج بزرگی به راه انداخت.
دانستنی‌ها
پژوهشگران دانشگاه «ام‌آی‌تی» و دانشگاه «ایلینوی» یک روبات شبه‌انسان ابداع کرده‌اند که بتواند کارایی بیشتری نسبت به نمونه‌های مشابه ‌خود داشته باشد.

افزایش قیمت سوخت

20 سال پیش
حسن سبحانی، عضو کمیسیون خاص رسیدگی به لایحه برنامه سوم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا سال پایانی برنامه قیمت هر لیتر بنزین حدود 150تومان، نفت سفید 40تومان و هر مترمکعب گاز طبیعی 25تومان خواهد بود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
فرهنگستان زبان و ادب فارسی نقش بسیار مهمی در پویایی و توانمندی زبان فارسی چه برای انتقال مفاهیم علمی و ادبی و چه روانسازی و ارتقای آن در سطوح مربوط به محاورات روزمره دارد.
آقای نیکبخت برخلاف سبیل‌های سیاهش که عین دسته کتری است و در ترکیب کلی چهره‌اش، کنار موهای کم‌پشت، هیبتی بیش و کم خشن به او بخشیده، مردی مظلوم و دل‌نازک است.
«در کشاکش دین و دولت» نوشته محمدعلی موحد، نویسنده و پژوهشگر توانمند است که کتاب «خواب آشفته نفت» او یکی از خواندنی‌ترین‌، دقیق‌ترین و مهم‌ترین آثار درباره تاریخ نفت ایران و ملی شدن آن به‌حساب می‌آید.