12
پنج شنبه 22 فروردین 1398
شماره 7635
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تحقق شعار سال در حوزه کتاب

با توجه به نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری در حوزه کتاب نیز تلاش‌ها به این سمت و سو معطوف شده است. یکی از مهم‌ترین کارها در این زمینه اقداماتی است که بتواند با خنثی‌کردن تأثیر تحریم‌های ظالمانه به تولید و نشر کتاب و کالاهای فرهنگی مکتوب رونق بیشتری ببخشد.
ویژه
عید امسال و بهار 98 مصداق کامل جمع اضداد بود و تلخ و شیرین و اشک و لبخند را به هم آمیخت. سیل ویرانگری که درد و اندوه را در نقاط مختلف کشور ما جاری کرد موجب شد تا شادباش عید به ایرانیان و پارسی‌زبانان و آنانی که این مناسبت فرخنده را گرامی می‌دارند، همراه باشد با سرسلامتی به کسانی که سیل برایشان مصیبت‌بار بود.
هوای بهار نماد تغییرات آنی و ناگهانی است. چه روزهایی که در این فصل در ساعتی ابری، ساعتی بارانی‌ و ساعتی هم آفتابی‌اند.
«آسمانی‌ترین مهربانی» نوشته سیدمهدی شجاعی است؛ کتابی درباره حضرت امام جوادع. نوشته‌های کتاب درباره احادیث قدسی و نبوی، سخنان معصومینع و مطالب و روایاتی درباره این امام همام است.
طرح روز
نیویورک: کودک سه‌ساله‌ای در آمریکا آنقدر رمز اشتباه برای ورود به گوشی تلفن ‌همراه پدرش وارد کرد که سرانجام این گوشی تا سال 2067میلادی قفل شد.
تیومن: یکی از اهالی شهر تیومن در روسیه، آپارتمانی را فروخته و پول دریافت شده از قرارداد را در یک کیسه قرار داده بود که یکی از اعضای خانواده، این پاکت را با زباله اشتباه گرفت و آن را داخل سطل آشغال انداخت.

عکس روز

جوانه زدن زندگی در بیمارستان متروکه شهر پریپیات / اوکراین عکس: گاردین
مشق نوشتنی که مشهور شد

مشق نوشتنی که مشهور شد

موچه: مأموران پلیس شهر موچه واقع در پرو اخیرا نسبت به نشست‌های شبانه یک پسربچه در مسیر عابر‌پیاده مشکوک شدند و او را با دوربین‌ تحت نظر گرفتند.
قاچاق پناهجو‌یان با تابوت
قاچاق پناهجو‌یان با تابوت
پاریس: 2 متصدی حمل‌ونقل لهستانی سعی کرده بودند یک پناهجوی عراقی را در تابوت از مسیر کانال مانش وارد بریتانیا کنند.
بین ٢ تا ٧‌سالگی، بازی برای کودک مهم‌ترین چیز زندگی‌است.

کِلک

بهترین مکان برای یافتن پروردگار، باغ وجودت است. می‌توانی او را در آنجا جست‌وجو کنی.

مثبت100

من منتظر بهترین‌ها هستم و بهترین‎ها را آرزو دارم و به بهترین نحو عمل می‌کنم.

رسوم کهنه

«... خب، خانم، گفتم دوربین‌تان را باز کنید. البته، فیلم ندارد. یک رشته مروارید قاچاق...»
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بیلی گریفیتز از دانشگاه دیکین، جایزه ارنست اسکات ۲۰۱۹ را برای کتاب «رویای ازلی: پرده‌برداری از استرالیای باستان» از آن خود کرد. این کتاب تغییر دیدگاه‌ها در فرهنگ بومی استرالیا را از طریق تاریخ باستان‌شناسی دنبال می‌کند.
پژوهش متخصصان هندی نشان داد مصرف دخانیات نقش بسزایی در نابینایی دارد. راجا نارایانان، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه چشم پراساد هند پس از اینکه این اتهام جدید را علیه سیگار مطرح کرد در بیان دلایل علمی آن گفت: سیگار کشیدن موجب افزایش ترکیبات شیمیایی در جریان خون شده و در نتیجه، جریان خون و اکسیژن به شبکیه چشم کاهش می‌یابد.
یک مقام آمریکایی مدعی شد برخی اختلافات در خانواده صدام حسین باعث شده است این خانواده به‌سوی فروپاشی برود.