19
سه شنبه 27 فروردین 1398
شماره 7639
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تکذیب یک خبر

در حاشیه سیاست
خبر توصیه رهبر انقلاب به رحیم‌پور و ضرغامی درباره شرکت نکردن در جلسات شورای‌ انقلاب فرهنگی تکذیب شد؛ خبرگزاری ایرنا، چندی پیش با انتشار گزارشی مبنی بر اختلافات به‌وجود آمده میان رئیس‌جمهور و حسن رحیم‌پور ازغدی و عزت‌الله ضرغامی در جلسات سال گذشته شوراهای‌عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی، به نقل از «برخی در فضای مجازی» خبر داد که «رهبر معظم انقلاب در توصیه‌ای دستوری، از عزت‌الله ضرغامی خواسته‌اند تا اطلاع ثانوی در جلسات شورا حاضر نشوند.»
ویژه
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جریان سفر خود به خوزستان اظهار کرد: یکی از اعضای دولت موضوع سیل سال ۹۵ را در هیأت دولت مطرح کرد که رئیس‌جمهور به‌شدت برافروخته شد و اصلاً نمی‌دانست برای جبران خسارات سیل قول داده‌اند، ولی در پیچ و خم‌های اداری افتاده است.
یک فعال سیاسی اصولگرا می‎گوید: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی که از اعضای اصلی شورای وحدت اصولگرایان بوده‎، از وقتی ریاست قوه قضاییه را برعهده گرفته، از این شورا خارج شده و در جلسات آن شرکت نمی‎کند.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در سخنانی که ایسنا آن را منتشر کرد با اشاره به لزوم اطاعت از ولی‌فقیه اظهار کرد: اطاعت از ولی‌فقیه‌ مانند اطاعت از ائمه معصومین واجب است؛ هر چند که ولی‌فقیه معصوم نیست و ممکن است بین هزاران تصمیم، اشتباهی نیز بکند.
عکس خبر
سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به‌صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی دیروز۲۶ فروردین برگزار شد.
دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری و با انتقاد از دو تصمیم نمایندگان دوره دهم قوه مقننه در محدود کردن انتخاب نمایندگان به 3 دوره و حذف تبصره احتساب یک دوره نمایندگی به مثابه یک مقطع تحصیلی، به ایلنا گفت: اینکه نمایندگان تصویب کرده‌اند که تعداد دوره‌های نمایندگی پی‌در‌پی نباشد و آن را به 3 دوره محدود کرده‌اند، دخالت در آرا و تصمیم مردم است.
عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح‌طلب: حمایت اصلاح‌طلبان از سپاه در برابر رفتار دولت آمریکا یک امر موقتی است و دیر یا زود به همان جایگاه خود بازمی‌گردند، مگر در یک صورت؛ آن هم اینکه سپاه نیز نسبت به انتقاداتی که از آن می‌شود، در رفتار خود تجدیدنظر کند.

قانون اقدام متقابل علیه آمریکا را چه کسانی نوشتند

مجلس
امروز جزئیات طرح دوفوریتی اقدام متقابل علیه آمریکا برای تروریست‌خواندن سپاه پاسداران در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می‌شود.

رقم خسارات سیل را حدس می‌زنند

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به خسارات وارده ناشی از سیل در کشور گفت: به‌نظر نمی‌آید آنچه از زبان برخی از وزرا درخصوص خسارات وارده ناشی از سیل شنیدیم، جمع‌بندی کلی از فرایند اتفاقات و خسارات وارده باشد.
نامه فعالان محیط زیست به رئیس جدید قوه‌قضاییه
نامه فعالان محیط زیست به رئیس جدید قوه‌قضاییه
جمعی از فعالان محیط‌زیست در نمایشگاه محیط‌زیست طی نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه، خواستار آزادی محیط‌زیستی‌های دربند شدند.
کافه مجلس
علی بختیاری، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آثار تاریخی و کتیبه‌ها و سنگ‌نگاره‌های با قدمت بیش از ۶ تا ۷ هزار‌ساله با آبگیری کامل سد کوچ‌ری به زیر آب خواهند رفت، بیان کرد: متأسفانه وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حفظ و نگهداری این آثار با وجود پیگیری‌های انجام‌شده کوتاهی و تعلل کرده است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
بیت‌الله عبداللهی، نماینده اهر و هریس در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار اجرای اصل 15قانون اساسی در استان‌های ترک‌زبان شده و گفته است: چرا اصل‌۱۵ قانون اساسی درخصوص تدریس زبان ترکی عملا اجرایی نمی‌شود؟
محمد‌جواد ابطحی، نماینده اصولگرای مجلس روز گذشته در تذکری در رابطه با تحقیق و تفحص از مجلس خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس، گفت: موضوع تحقیق و تفحص از مجلس با وجود دستور شما بعد از گذشت یک‌سال مطرح نشده است، بعید می‌دانم بررسی به فعالیت این مجلس برسد، اما افکار عمومی در جریان قرار گرفته‌اند.
نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی درباره اکران مجدد فیلم «رحمان 1400» بیان کرد: عده‌ای در تلاش هستند تا امکان اکران دوباره آن را فراهم آورند.