• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 14 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99731
+
-

پایان اخاذی‌ مأموران قلابی در غرب پایتخت


اعضای یک باند تبهکاری وانمود می‌کردند که مأمور پلیس هستند و با این ترفند از افغان‌ها اخاذی می‌کردند. هرچند آنها توانستند با این شگرد از 20نفر اخاذی کنند، اما در آخرین سرقت‌شان دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، چند روز قبل مردی افغان به کلانتری 209پایانه غرب رفت و مدعی شد یک مأمور پلیس گوشی موبایل او را به زور گرفته است. او گفت: در نزدیکی ترمینال بودم که مردی جلو آمد و گفت مأمور پلیس است. او گفت: باید گوشی موبایلم را به او بدهم و من هم که فکر می‌کردم او واقعا مأمور است گوشی‌ام را به او دادم اما او دیگر گوشی را پس نداد و از آنجا فرار کرد.
 به‌دنبال این شکایت گروهی از مأموران شروع به گشت‌زنی در محوطه ترمینال کردند تا اینکه بعد از ساعتی با راهنمایی مالباخته موفق شدند مأمور قلابی را در حوالی خیابان شهید رحمانی دستگیر کنند. مأموران در جریان بازرسی از متهم 4گوشی سرقتی و 40میلیون ریال پول نقد کشف کردند. متهم که توسط شاکی شناسایی شده بود و راهی جز اعتراف نداشت گفت: گوشی‌های سرقتی را به مالخری در حوالی خیابان شوش می‌فروشم. در این شرایط مأموران راهی مخفیگاه مالخر شدند. با اینکه مأمور قلابی همه جزئیات درباره مالخر را گفته بود اما او ادعا می‌کرد مأمور قلابی را نمی‌شناسد و مالخر نیست. در این شرایط بود که یکی از مأموران درِ کلمن آبی را که روی میز بود باز کرد و در کمال تعجب داخل آن 10گوشی سرقتی و 70میلیون چک پول کشف کرد. درحالی‌که مالخر دستش رو شده بود مأمور قلابی به همدستی با 2نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت که با همکاری آنها به‌عنوان مأمور قلابی از اتباع کشورهای خارجی، به‌خصوص افغان‌ها اخاذی می‌کردند. به این ترتیب 2‌مأمور قلابی دیگر نیز دستگیر شدند و ارزش اموال کشف شده از آنان 340میلیون ریال برآورد شده است. سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت در این‌باره گفت: مالخر این باند، مردی 40ساله با یک سابقه کیفری در زمینه مالخری، متهم اول دستگیر شده جوان 27ساله با 4سابقه سرقت، متهم سوم 22ساله با سابقه مواد‌مخدر و آخرین متهم22ساله بدون سابقه هستند. وی با اشاره به اینکه متهمان به 20فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، افزود: با تکمیل پرونده هر 4متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید