• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 24 اسفند 1396
کد مطلب : 9948
+
-

حذف وزن ۷۵‌کیلوگرم  ووشو،اتفاقی به‌ضرر ایران

یگانه عصاری

پس از آن‌که شورای المپیک آسیا رقابت‌های وزن منهای ۷۵‌کیلوگرم ووشو (ساندا) در بازی‌های آسیایی‌۲۰۱۸ جاکارتا را حذف کرد، کارشناسان مدعی شدند که این تصمیم می‌تواند به‌ضرر تیم‌ملی ایران تمام شود چرا‌که یوسف صبری عنوان‌دار این وزن در بخش سانداست و حالا باید بین محسن سیفی و یوسف صبری برای وزن 70‌کیلوگرم، مسابقه انتخابی برگزار شود.
  
  اتفاق خوبی نبود
صبری، ووشوکار اردبیلی ایران که توانسته است در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا و قهرمانی بزرگسالان جهان‌۲۰۱۷ در «کازان» روسیه به مدال‌طلا دست پیدا کرده و سهمی را در نخستین قهرمانی تیم ملی ووشوی ایران داشته باشد، حالا باید تغییر وزن داده و در وزن دیگری پا به‌میدان مسابقات بگذارد. اما نکته دیگر این است که  صبری به دلیل نبود وزن منهای 80‌کیلوگرم در مسابقات، نمی‌تواند یک وزن بالاتر برود و به ناچار باید در یک وزن پایین‌تر مبارزه کند که کار او از ابتدای راه سخت است زیرا رقیب سرسختی به نام محسن محمد سیفی را پیش‌رو دارد. در همین زمینه اما حسین اوجاقی، سرمربی تیم‌ملی ووشو گفت: «متاسفانه حذف این وزن برای ووشوی ایران خوب نبود. در 2‌دوره گذشته‌۲۰۱۴ بازی‌های آسیایی اینچئون و ۲۰۱۲ گوانگژو توانستیم در وزن ۷۵‌کیلوگرم به مدال برسیم، اما امسال این وزن را در اختیار نداریم.»
 
   برای بهترین نتیجه می‌جنگم
روز گذشته محسن سیفی، سانداکار ایران در وزن منهای 70‌کیلوگرم، درباره احتمال برگزاری انتخابی با یوسف صبری برای پوشیدن پیراهن تیم‌ملی گفت:« فرقی نمی‌کند کدام بازیکن به عضویت تیم‌ملی در این وزن در بیاید. یوسف، دوست خوب من است و در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه هم اتاقی و کنار هم بودیم. امیدوارم هر کسی در نهایت صاحب پیراهن تیم‌ملی می‌شود در اندونزی بهترین نتیجه را کسب کند.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید