• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 26 فروردین 1399
کد مطلب : 98138
+
-

درحاشیه سیاست

  توصیه‌هایی برای ‌ماه رمضان
آیت‌الله محمد یزدی در سخنانی با اشاره به شرایط خاص کشور در آستانه ‌ماه مبارک رمضان بیان کرد: در اثر بیماری کرونا، بسیاری از افراد از شغل و کار و زندگی خود بازمانده‌اند و ناچارند در خانه بمانند. این شرایط که با توجه به دستورات مجموعه‌های بهداشت و درمان کشور لازم‌الاطاعه و برای حفظ جان مردم است، موجب شده است برخی افراد دچار مضیقه و فشار در زندگی شوند. هرکس که می‌تواند لازم است برای ضعفا، فقرا و آنهایی که درآمد روزانه دارند و زندگی‌شان وابسته به‌کار روزانه است یا آنهایی که اصلا کاری ندارند، به هر صورت ممکن اعانه و کمک کند. وی یادآور شد: افرادی که متمکن هستند و می‌توانند کمک کنند اما نمی‌‌توانند شخصا پیگیر این اقدامات باشند باید برخی با برنامه‌ریزی مناسب، متصدی جمع‌آوری کمک‌ها شوند و یا با پیگیری نیازها به افراد متمکن و دارای ثروت اطلاع دهند و با آنها همکاری کنند.

  به قیمت بیسکوئیت‌سازی‌!
نماینده مردم تبریز در مجلس در نامه‌ای خطاب به کارگران شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری مغان توضیحاتی پیرامون پیگیری واگذاری‌های غیرقانونی این شرکت ارائه کرد. احمد علیرضا بیگی با اشاره به بدهی بانکی 124میلیارد تومانی خریدار این شرکت نوشت: مشخص نیست که شرکت خریدار با کدام دارایی متعلق به‌خود، این سرمایه عظیم ملی را تصاحب کرده  است. واگذاری اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی به بدهکاران بانکی غیرقانونی است. به‌نوشته بیگی، قیمت شرکت مزبور با دارایی ۳۷۰میلیارد تومانی هم‌اکنون در بازار بورس حدود 3هزار و 580میلیارد تومان است. وی با اشاره به قیمت واقعی شرکت و واگذاری غیرقانونی آن به زیر قیمت این سؤال را مطرح کرده که آیا واگذاری آن به نصف قیمت یک شرکت بیسکوئیت‌سازی مفهومی جز تاراج اموال مردم و بیت‌المال دارد؟/ فارس

  ریاست مجلس، مقام  برتری‌جویی نیست
دبیرکل و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در توییت‌های جداگانه‌ای، نسبت به جایگاه ریاست مجلس یازدهم و همچنین وظایف نمایندگان این مجلس موضع‌گیری کردند. سیدمصطفی میرسلیم، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم که نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های ریاست مجلس مطرح است در توییتی نوشت: «نمایندگان مجلس برای خدمت مخلصانه به مردم انتخاب شده‌اند و هیأت‌رئیسه خدمتگزاران آنهایند و‎ رئیس مجلس خادم قسم خورده آن هیأت. این مقام جای برتری‌جویی نیست ولی آن ‎خدمت، افتخار است.» همچنین اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه در توییتی نوشت: «جهاد و صمیمیت و خدمت باید در رفع مشکلات اقتصادی حاصل از ‎ کرونا به‌کارگرفته شود. از منتخبین ‎مجلس یازدهم درخواست می‌کنیم برای برنامه‌های پساکرونا تدبیر و تفکر کنند.»

   گرایش به مذهب در پساکرونا 
نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس پیش‌بینی کرده است: «در پساکرونا می‌توان شاهد کاهش اختلافات بین‌المللی بود اما این بستگی به اراده سیاستمداران دارد ولی می‌توان اختلافات را کنار گذاشت و به سمت نوعی همگرایی و همزیستی مسالمت‌آمیزتر حرکت کرد. باید ببینیم زندگی هماهنگ انسانی و همکاری بین‌المللی چقدر دوام می‌آورد.» این استاد دانشگاه تأکید دارد: «معتقدم با شیوع و گسترش کووید۱۹ در جهان گرایش به مذهب در بسیاری از طبقات اجتماعی افزایش پیدا کرده است.» او می‌گوید: «ویروس کرونا ثابت کرد که همه ما بشر هستیم و این خود برتربینی که برخی‌ها به آن دامن می‌زنند محلی از اعراب ندارند. همه به هم وابسته و نسبت به سرنوشت هم مسئول هستیم و قومیت‌ها و نژادها صرفا یک مرز جغرافیایی بیش نیستند؛ چراکه یک ویروس از ووهان چین اکنون بیش از 205کشور را در کمترین زمان به خود درگیر کرده است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید