• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 14 اسفند 1398
کد مطلب : 96482
+
-

11پزشک از پزشکی قانونی، پرونده رپر معروف که متهم به قتل ناپدری‌اش است را بررسی کردند

خواننده معروف در دادسرای جنایی

خواننده معروف در دادسرای جنایی

11پزشک از پزشکی قانونی به همراه رپر معروف که متهم به قتل ناپدری‌اش است و چند نفر از اولیای‌دم، دیروز در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند تا بار دیگر این پرونده جنجالی تحت رسیدگی قرار گیرد. پیش از این کمیسیون 9نفره پزشکی قانونی نظریه خود را درباره علت مرگ ناپدری حمید- ص، چنین اعلام کرده بود: ضربه‌ای که متهم پرونده به ناپدری‌اش وارد کرده کشنده نبوده و این یعنی اتهام او قتل نیست.

به گزارش همشهری، نخستین برگ پرونده این رپر معروف 24مرداد سال 96ورق خورد. آن روز حمید با ناپدری 66ساله‌اش به نام هوشنگ درگیر شد، اما چند روز پس از این درگیری مرد سالخورده در بیمارستان جان باخت. متهم پس از دستگیری منکر قتل شد ولی درگیری را قبول کرد و گفت: روز حادثه برادر بزرگم که در آمریکا زندگی می‌کند با من تماس گرفت و گفت به او خبر رسیده که حاج‌آقا (مقتول) با مادرم درگیر شده و او را کتک زده است. بعد از آن به خانه مادرم رفتم تا ببینم ماجرا از چه قرار است؛ اما مقتول با تندی با من حرف زد و باعث عصبانیتم شد. من هم یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم تا اینکه همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. آن روز همراه مادرم از خانه خارج شدیم، اما گویا 2ساعت بعد ناپدری‌ام دچار حالت تهوع و به بیمارستان منتقل شده و پس از 4روز جان باخت.
خواننده معروف با دستور قاضی جنایی بازداشت و راهی زندان شد. از سوی دیگر پرونده به پزشکی قانونی ارسال شد تا متخصصان علت قطعی مرگ متوفی را اعلام کنند.این در حالی بود که اولیای دم با مراجعه به دادسرای جنایی تهران برای حمید درخواست قصاص کرده بودند. هر چند درنظریه نخست پزشکی قانونی علت مرگ قربانی خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام شده بود اما در کش و قوس‌های قضایی و با اعتراضاتی که از سوی متهم و شاکیان به‌نظریه‌های پزشکی قانونی می‌شد، اوایل امسال هیأت 9‌نفره متخصصان به بررسی این موضوع پرداختند و اعلام کردند که علت مرگ مقتول ضربه به سر بوده اما این ضربه نوعا کشنده نبوده و احتمالا داروهایی که قربانی به‌دلیل بیماری‌هایش مصرف می‌کرده نیز در مرگ او نقش داشته است.
این نظریه درحالی صادر شده بود که پیش از آن حمید با سپردن وثیقه 600میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود. اما پس از اعلام این نظریه، اولیای دم به آن اعتراض کردند. این یعنی این بار می‌بایست کمیسیون 11نفره نظر خود را درخصوص این پرونده اعلام می‌کردند.

در دادسرا 
در این شرایط برای برطرف شدن ابهامات پرونده، با دستور قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران، هیأت 11نفره پزشکی که 2‌نفر از آنها زن و مابقی مرد بودند، دیروز در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند تا حرف‌های متهم و اظهارات اولیای دم را بشنوند و پرونده پزشکی متوفی را نیز بررسی کنند. از سویی چند نفر از اولیای دم و وکیل آنها به همراه خواننده معروف و وکیلش نیز در دادسرا حضور یافتند. این جلسه 2‌ساعت و نیم طول کشید و حمید، همان گفته‌های قبلی خود را تکرار کرد و گفت قتل را قبول ندارد. او درگیری را قبول داشت و جزئیات آن را شرح داد، اما منکر قتل عمدی بود. اولیای دم نیز خواستار قصاص حمید بودند و اصرار داشتند او دست به قتل عمدی زده است. تیم پزشکی نیز پرونده را مورد بررسی قرار دادند و حرف‌های حمید را هم شنیدند. از سوی دیگر یکی از دوستان متوفی نیز در این جلسه حضور داشت که گفت: من سال‌ها بود که با متوفی دوست بودم. با او در آلمان آشنا شدم و او معمولا برای انجام کارهای پزشکی به آلمان می‌رفت. حتی عمل جراحی قلبش را هم در آلمان انجام داد و پزشکان آلمان به او دارو دادند. تا جایی که می‌دانم به هیچ عنوان از تهران دارویی نمی‌گرفت و دارو نمی‌تواند علت مرگ او باشد.
پس از گذشت 2 ساعت و نیم جلسه به پایان رسید و قرار شد تیم 11نفره به‌زودی نظر خود را درباره این پرونده جنجالی اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید