• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 10 اسفند 1398
کد مطلب : 96195
+
-

چین پس از آغاز شیوع چه کرد؟

فرار از قرنطینه مجازات دارد

عملکرد چین، به‌عنوان مرکز شیوع همه‌گیری کرونا در بیش از 30کشور جهان از روز نخست شناسایی بیماری تا به امروز به‌طور خلاصه از این قرار بوده‌است:
  آغاز محدودیت‌های مسافرتی در 5 شهر استان هوبی و متوقف شدن برگزاری مراسم سال نو چینی در هنگ‌کنگ و محدودیت سفر از هنگ‌کنگ به چین
 آغاز ساخت بیمارستان 1000تختخوابی در شهر ووهان چین از 26ژانویه سال 2020و پایان آن پس از تقریبا 10روز
  از زمان آغاز شیوع ویروس، چین تمهیدات سختگیرانه‌ای مانند متوقف کردن پروازها، بستن مدارس و اداره‌ها و قرنطینه تعدادی از شهرها ازجمله شهر ووهان را آغاز کرد.
 مقامات چینی جست‌وجو برای موارد آلوده را در تمامی استان‌های چین آغاز کردند.
  از 14 ژانویه 2020، 35گرماسنج فروسرخ در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، ایستگاه‌های اتوبوس و لنگرگاه‌های کشتی‌های مسافرتی نصب شدند.
  از 23ژانویه 2020شهر ووهان با 11میلیون نفر جمعیت به‌طور کامل قرنطینه شد و تمامی راه‌های ارتباطی به درون و بیرون از شهر بسته شدند.
  جست‌وجو‌ها برای یافتن موارد مبتلا در داخل و خارج از شهر ووهان تشدید شد.
  بازار بزرگ غذاهای دریایی هوآنان برای پاکسازی و ویروس‌زدایی در تاریخ اول ژانویه 2020تعطیل شد. جست‌وجو و بازرسی به بازارهای دیگر نیز کشیده شد.
  آموزش عمومی درباره شیوه‌های جلوگیری از ابتلا و بهداشت محیط در اماکن عمومی ووهان، به‌ویژه در بازارهای کشاورزان تشدید شد.
 هنگ‌کنگ برای هرفردی که قوانین قرنطینه را زیر پا بگذارد مجازات زندان اعلام کرد.
 بانک مرکزی چین از 17فوریه 2020استراتژی جدیدی برای مقابله با ویروس کرونا درپیش گرفت و اعلام کرد پول‌هایی که احتمال آلودگی در آنها بالاست را ضدعفونی کرده و درصورت نیاز معدوم خواهد کرد.
 به تمامی بانک‌های چینی دستور داده شد تا پول‌های خود را شست‌وشو دهند و با کمک نور فرابنفش و در دمای بالا ضدعفونی کنند و آنها را برای 14روز در مخزنی قرنطینه کنند و سپس به جریان بیندازند.
 پول‌های نقدی که از شهرها و مناطقی با احتمال آلودگی بالا به‌دست آمده‌اند، مستقیم به بانک مرکزی بازگردانده می‌شوند. شعبه گوانگژوی بانک مرکزی چین اعلام کرد پول‌های به‌شدت آلوده را نابود خواهدکرد.
 بانک مرکزی چین 4میلیارد یوآن بودجه برای چاپ اسکناس‌های تمیز و غیرآلوده اختصاص داد. دادوستد فیزیکی پول نیز میان شهرهای آلوده با دیگر شهرهای چین ممنوع شد.
 از زمان آغاز شیوع، ساختمان‌ها در شهرهای آلوده به‌صورت مداوم و با کمک خودروهای ضدعفونی کننده، پاکسازی می‌شوند. کلید‌های بالابر، دستگیره درها و دیگر سطوحی که به‌صورت معمول زیاد لمس می‌شوند، در سطح شهرها ضدعفونی می‌شوند.
 از 19فوریه 2020 تلویزیون محلی چین اعلام کرد هر مسافری که قصد بازگشت به پکن را دارد باید خود را برای 14روز قرنطینه کند. ده‌ها میلیون نفر به مناسبت آغاز سال نو چینی‌ها پکن را به قصد شهرهای خود ترک کردند و پس از شیوع کرونا، قصد بازگشت به پکن را داشتند.
 یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت در شهر ووهان چین از افرادی که از کرونا جان به در برده‌بودند درخواست کرد پلاسمای خون خود را اهدا کنند تا از آن برای کشف درمان ویروس استفاده شود.
 برگزاری کنگره سالانه ملی خلق چین در 24فوریه توسط مقامات چینی به تعویق افتاد.
 تغییر شیوه‌ای که در‌ ماه فوریه برای تشخیص بیماری مورد استفاده قرار می‌گرفت باعث افزایش یافتن تعداد مبتلایان به‌صورت آماری شد، اما با بازگشت به شیوه اولیه، به‌نظر می‌رسد تعداد ابتلا در چین رو به کاهش گذاشته‌است.
  مراکز مهم توریستی چین ازجمله شهر ممنوعه و بخش‌هایی از دیوار بزرگ پس از آغاز شیوع کرونا تعطیل شدند.
 مقامات استان هوبی مدیریت سختگیرانه‌ای برای قرنطینه‌سازی مردمان استان را آغاز کردند: ممنوعیت استفاده از خودروهای شخصی، ممنوعیت ترک خانه بدون مجوز. افراد تنها در شرایط نیاز به دارو یا کنترل دمای بدن اجازه خروج از خانه را دارند، آن هم در شرایطی که نام و مشخصات محلی که به آن مراجعه می‌کنند را ثبت کنند.
  مقامات استان هوبی پس از آغاز سختگیرانه قرنطینه، خرید لوازم و اقلام مورد نیاز زندگی و همچنین دارو برای شهروندان و حمل آن به خانه‌ها را آغاز کردند.
 تمامی رفت‌وآمد‌های شهرهای قرنطینه با کمک شبکه‌ای وسیع از دوربین‌های شهری تحت کنترل و نظارت قرار دارد.
 دمای بدن هر فرد پیش از خروج یا در زمان ورود به مجتمع‌های مسکونی سنجیده می‌شود.
 مقامات شهرهای درگیر کرونا برای افرادی که درباره تجمع‌های غیرمجاز و مقاومت در برابر قرنطینه شدن دیگران اطلاعاتی به آنها بدهد، جایزه تعیین کردند.
 حضور مردی در روستای فوجیان که در چندین جشن سال نو چینی شرکت کرده‌بود و مبتلا به ویروس بود باعث قرنطینه شدن 4000نفر دیگر شد.
 رویداد‌های بزرگ چین ازجمله نمایشگاه سنتی معبد در پکن، کارناوال جهانی هنگ‌کنگ، تورنمنت سالانه فوتبال هنگ‌کنگ و تمامی مراسم عمومی سال نو چینی‌ها پس از آغاز شیوع تعطیل شدند.
 چین همچنین برای کنترل بیشتر شیوع ویروس از فناوری‌های مختلف، مانند پهپاد‌های هشداردهنده، فناوری تشخیص چهره، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و بارکد‌های QR استفاده می‌کند.
  از 24فوریه محققان چینی آزمایش روی سلول‌های بنیادین بند ناف برای ساخت داروی ضد‌کرونا را آغاز کردند.
  25فوریه 2020محققان دانشگاه تیانجین اعلام کردند موفق به ساخت واکسن خوراکی پد ویروس کووید-19 شده‌اند. این دارو روی محقق ارشد این پروژه، هوآنگ جین‌های به‌مدت 4روز آزمایش شده و هیچ عوارض جانبی از خود بروز نداده‌است و محققان اکنون برای یافتن پشتیبان مالی و آغاز آزمایش‌های بالینی در تلاشند.

پولشویی در چین
بانک مرکزی چین پول‌های آلوده را ضدعفونی یا معدوم خواهد کرد

این خبر را به اشتراک بگذارید