• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 بهمن 1398
کد مطلب : 95080
+
-

کرونا نبود، عفونت ریه بود


«علت مرگ کرونا نیست؛ عفونت ریه است». چند روز پس از مرگ زنی در یکی از بیمارستان‌های غرب تهران که گفته شده ‌بود مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا‌ست، پزشکی‌قانونی مرگ او را نه به‌دلیل کرونا بلکه به‌خاطر عفونت ریه اعلام کرد.
به گزارش همشهری، بیست‌و‌یکم بهمن‌ماه به قاضی جنایی تهران خبر رسید که زنی در یکی از بیمارستان‌های غرب تهران جان باخته و علت مرگ او مشکوک به کرونا است. در این شرایط، ‌قاضی دستور داد جسد این زن به پزشکی قانونی منتقل شود و بررسی‌ها برای کشف علت اصلی مرگ این زن آغاز شد. حالا چند روز از مرگ این زن گذشته و به گفته خانواده این زن، علت مرگ او کرونا نبوده. 
پسر این زن که این روزها داغدار مرگ مادرش است، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: مادرم 71ساله بود و دیابت داشت. او  از مدت‌ها قبل پاهایش گزگز می‌کرد و تنها مشکلش همین بود. او ادامه می‌دهد: 5-4روز قبل از فوتش او را به بیمارستانی در غرب تهران بردیم تا این موضوع را بررسی کنند. ما تصور می‌کردیم این گزگز پا به‌خاطر دیابتش است. پزشکان اما اعلام کردند که در بدنش عفونتی وجود دارد. به همین دلیل بستری شد تا بررسی شود کجای بدنش دچار عفونت شده است. 3روز بستری بود اما روز چهارم تب کرد و روز چهارم مادرم فوت شد و همه ما شوکه شدیم. پسر این زن ادامه داد: پزشکان بیمارستان به ما گفتند که علت مرگ مادرم عفونت ریه است اما پزشک پزشکی‌قانونی وقتی بالای سر مادرم حاضر شد، گفت مشکوک به ویروس کرونا‌ست. ما به مسئولان بیمارستان اعتراض کردیم که چرا از روز اول به ما نگفتید؟ اما پزشکان‌گفتند هیچ علائمی از کرونا در بدن مادرتان نبوده و نیست. چون اعلام شده بود که مادرم مشکوک به ابتلا به ویروس کروناست، باید با مجوز قضایی به پزشکی قانونی انتقال داده می‌شد تا علت اصلی مرگ مشخص شود. روز بعد که به پزشکی قانونی رفتیم، صراحتا به ما گفتند که مادرم به‌دلیل عفونت ریه فوت شده است. ما هم جسد را تحویل گرفته و مراسم خاکسپاری را انجام دادیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید