• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9334
+
-

سپیده‌دم دوومیدانی ایران

دوومیدانی ایران٩٦ نسبتا خوبی را گذراند اما با وجود بازی‌های آسیایی در سال٩٧، باید گفت نتیجه امسال به آنچه که در جاکارتا کسب می‌کند وابسته خواهد بود. امثال سپیده توکلی و حسن تفتیان که حالا برجسته‌ترین چهره‌های دوومیدانی ایران محسوب می‌شوند، اصلی‌ترین شانس‌های مدال بازی‌های آسیایی را هم در سال٩٧ به خود اختصاص داده‌اند.
 
   سریع‌ترین مرد به سوی جاکارتا
تفتیان سال بی‌نظیری را پشت‌سرگذاشت. قهرمان آسیا شد در هر دو بخش داخل سالن و فضای باز، سهمیه جهانی گرفت و در مسابقات جهانی هم با راه یافتن به فینال به رتبه پنجم دست یافت که در تاریخ دوهای سرعت ایران نتیجه‌ای بی‌نظیر بود. سال آینده اما سال سخت‌تری است. تفتیان و مربی فرانسوی‌اش باید هرچه تلاش کردند را در میدان بازی‌های آسیایی ثابت کنند. در بین بهترین‌های رقابت‌های جهانی در مسابقات هفته گذشته چند آسیایی هم حضور داشتند و این نشان می‌دهد که ماموریت تفتیان در جاکارتا ساده نیست. به‌ویژه که همه هدف او درنهایت دویدن زیر ١٠ثانیه و کسب رکوردی جدید است.
 
   تغییرات سپیده توکلی
بی‌شک سال٩٧ بهترین سال ورزشی سپیده توکلی بود. پنج‌گانه کار ایرانی امسال رکورد ملی پرش ارتفاع را که مال خودش هم بود را در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا جابه‌جا کرد.
مدال طلای همین مسابقات را در ماده‌های پرش ازتفاع و پنج‌گانه کسب کرد و مدتی طولانی تیتر یک رسانه‌ها بود. او که سال٩٧ ازدواج هم کرد تا وارد مرحله جدیدی از زندگی‌اش شود این روزها در جزیره کیش سخت مشغول تمرین است تا برای بازی‌های آسیایی آماده شود. نکته مهم اما اینکه سپیده تصمیمی جدید دارد که البته هنوز نهایی نشده است. آن‌هم اینکه برای جاکارتا در ماده پنج‌گانه مسابقه دهد یا پرش ازتفاع. این موضوعی است که برای سال جدید باید درباره‌اش تصمیم بگیرد و برای رکورد و مدالی جدید
آماده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید