• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 24 دی 1398
کد مطلب : 92745
+
-

برف و باران در 26 استان

برف و باران در 26 استان

 بارش برف و باران در روزهای گذشته 26 استان کشور را تحت ‌تاثیر قرار داده است. در شرایطی که سیستان ‌و بلوچستان با بارش شدید باران گرفتار سیلاب شده، استان‌هایی چون آذربایجان‌ غربی، خراسان ‌شمالی، خراسان‌ رضوی، کهگیلویه ‌و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان و زنجان با برف و یخبندان مواجه هستند.
به گزارش گروه ایرانشهر، از آذربایجان غربی خبر می‌رسد که جاده‌های سلماس، ماکو، شوط، چالدران، چایپاره، پلدشت و خوی در شمال و مهاباد، تکاب، نقده و بوکان در جنوب استان با بارش شدید برف لغزنده شده‌اند. در زنجان هم نفوذ هوای سرد از روز گذشته (دوشنبه) موجب  بارش برف و باران به‌ویژه در شهرستان‌های ماهنشان و طارم شده است. مقاطع تحصیلی منطقه بزینه‌رود در این استان در نوبت عصر دوشنبه تعطیل شد.
با وجود این‌که محورهای مواصلاتی در زنجان و آذربایجان ‌غربی باز است، اما راه‌ 60 روستای بخش دیشموک در کهگیلویه‌ و بویراحمد به طور کامل مسدود شده. همه ورودی‌های شهر دیشموک از مورخانی، رودسمه و اسفندان هم به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده است.
تعطیلی مدارس در اردبیل، کاهش دید و بارش سنگین برف در آذربایجان‌ شرقی، سرمای زیر 17 درجه سانتی‌گراد در کوهسرخ خراسان ‌رضوی و زیر 8 درجه سانتی‌گراد در یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد، برف پراکنده در همدان، بازگشایی با تاخیر مدارس در چهار‌محال و بختیاری، پیش‌بینی بارش برف در مرکزی، کردستان و ایلام بخش دیگری از اتفاقاتی است که تحت تاثیر شرایط جوی شکل گرفته. اما در خوزستان، طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست، هوای برخی شهرها در روز دوشنبه برای گروه‌های حساس ناسالم بود. در کرمان هم هرچند سیلاب فروکش کرده و مسیرهای مسدود در نتیجه بارش برف بازگشایی شده، اما معاون اول رئیس ‌جمهوری در تماس تلفنی با استاندار کرمان و همچنین سیستان و بلوچستان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت بارندگی‌های کم‌سابقه و خسارات، بر ضرورت بسیج همه امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان از سیل و تلاش برای کاستن از آلام و خسارات به مردم تاکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید