• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 30 آذر 1398
کد مطلب : 90777
+
-

محسن هاشمی در کنگره حزب همبستگی:

بخش انتخابی کشور مورد هجمه انتصابی‌هاست

ششمین کنگره حزب همبستگی روز پنجشنبه با حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی سابق وزیر کشور و دبیرکل حزب همبستگی برگزار شد. به گزارش ایسنا، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ناآرامی‌های آبان‌ماه پاسخی به سخت‌تر شدن شرایط معیشتی کشور بود، گفت:  باید در شرایط فعلی اقدامات را از مرز افراط و تفریط و انفعال دور کرده و وارد فار عملگرایی شویم. 
محسن هاشمی با بیان اینکه از سال1385که ایران نخستین قطعنامه را از طرف شورای امنیت دریافت کرد تحریم‌ها روزبه‌روز بیشتر و مستحکم‌تر‌شده و موانع اقتصادی بیشتری را ایجاد کرده است، افزود: در کنار آن بحث ناکارآمدی و ناهماهنگی دستگاه‌های مختلف هم وجود دارد که در 40سال گذشته بی‌سابقه بوده، اختلافات سیاسی در اوج خود است و جریان‌های افراطی و تفریطی بیشتری در کشور حاکم شده است.

ناکارآمدی به قدرت اجرایی کشور رسوخ کرده و ناهماهنگی وجود دارد. به گفته هاشمی، دو پدیده تحریم و ناهماهنگی دستگاه‌های مختلف و ناکارآمدی باعث افزایش مشکلات شده که مسائلی همچون کاهش ارزش پول ملی، توقف صادرات نفت، اختلال در بازرگانی و تأثیرات در اقتصاد کشور را شاهدیم و باید مراقب باشیم دچار مشکلات بعدی نشویم و سعی کنیم از این مشکلات عبور کنیم. رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: این مشکلات به جامعه رسوخ کرده و ناآرامی‌های چند سال گذشته را دیدیم که آبان‌ماه شدت بیشتری داشت. برخی گفتند به‌دلیل بنزین و برخی دیگر دلیل آن را توطئه خارجی خواندند، اما می‌توان گفت به نوعی پاسخ به سخت‌ شدن شرایط معیشتی در کشور بود به‌خصوص اینکه به قشر پایین جامعه فشار بیشتری وارد کرده و می‌توان آثار آن را به راحتی دید. وی با اشاره به تحولات انتخاباتی گفت: بعد از هر انتخاباتی تندروها  طوری القا می‌کنند که گروه‌های انتخابی برای مردم کار نمی‌کنند. اگر ما عملگرایی خود را عرضه نکنیم روزبه‌روز بخش انتخابی ضعیف شده و انتصابی‌ها تسلط بیشتری بر جامعه پیدا می‌کنند. امیدوارم در فرصت باقی‌مانده با اقداماتی از مرز افراطی، تفریطی و انفعالی دور شده و وارد فاز عملگرایی شویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید