• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89455
+
-

فرصت ویژه بازار منطقه‌ای برای استارتاپ‌های ایرانی

صبح روز گذشته بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات، نو‌آوری و فناوری‌های پیشرفته باکو مشهور به «باکوتل» با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مشهور فناوری در منطقه، وزیران ارتباطات جمهوری آذربایجان، ایران، بلاروس و وزیر راه و زیرساخت‌های ترکیه حضور داشتند. این نمایشگاه که با حضور استارتاپ‌های ایرانی در باکو از امروز کار خود را شروع کرده است تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد. امسال ۲۳۸شرکت از ۲۳کشور جهان در باکوتل حضور پیدا کرده‌اند.
برخی نهادهای بین‌المللی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ازجمله شرکت‌کنندگان این نمایشگاه هستند.
محمدجواد آذری‌جهرمی در گفت‌وگو با همشهری در رابطه با پیگیری سیاست گسترش بازار منطقه‌ای حوزه آی‌سی‌تی گفت: بازدید از نمایشگاه نشان می‌دهد که برای شرکت‌های ایرانی فرصت‌های جدیدی از توافق‌های منطقه‌ای به‌وجود آمده است. به‌نظر می‌رسد که بازار منطقه‌ای به‌ویژه به‌خاطر نزدیکی امور فرهنگی 2کشور ازجمله با مناطق شمال غربی ایران یک فضای بسیار خوبی برای توسعه اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ایران به‌حساب ‌آید. با این حضورهای مشترک است که زمینه‌های همکاری به‌وجود می‌آید. در ترکیه، ارمنستان، عراق، قطر و دیگر کشورهای منطقه هم این زمینه وجود دارد و تأثیر آن را به خوبی از زبان شرکت‌ها می‌توان شنید.

مذاکره با ترکیه؛ نشست هفته آینده در تهران
روز گذشته در نخستین نشست ویژه، محمدجواد آذری‌جهرمی جلسه‌ای پشت درهای بسته با وزیر راه ترکیه داشت و سپس به دیدار الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان رفت.
او پس از دیدار با همتای ترکیه‌ای خود درباره محور مذاکرات با همتای ترکیه‌ای خود به همشهری گفت: ما موضوعات مشترکی با ترکیه داریم که لازم بود مسائل سریع‌تر به نتیجه برسد؛ چه در حوزه ترانزیت بین‌الملل میان 2 کشور و چه در حوزه پست، مسائل مشترکی داریم که نیازمند بررسی مجدد بود.
قرار است کمیسیون مشترک اقتصادی 2 کشور در حوزه آی‌سی‌تی هفته آینده در تهران برگزار شود و طی آن هیأتی با مسئولیت معاون وزیر ارتباطات ترکیه به ایران سفر خواهد کرد. به گفته وزیر ارتباطات، در نشست هفته آینده قرار است تفاهمنامه‌های میان دو طرف، یک‌بار دیگر مرور شده تا زمینه برای تشکیل کمیسیون مشترک 2 کشور در حوزه آی‌سی‌تی با حضور وزرا در اسرع وقت در سال نوی میلادی در استانبول فراهم شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید