• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89422
+
-

توپ طلای هزارم

مسی، ششمین توپ طلای خود را در کنار ششمین کفش طلا به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرد. منتقدان و آنتی‌مسی‌ها به ناکامی‌های او در سال2019 استناد و ادعا می‌کنند که به‌خاطر حذف تحقیرآمیز او با بارسلونا و آرژانتین در طول یک‌ماه در لیگ قهرمانان اروپا و کوپا آمریکا و شکست در فینال کوپا دل‌ری نباید این جایزه به او می‌رسید و فان‌دایک که لیورپول با رهبری او لیگ قهرمانان را فتح و همین بارسلونا را حذف کرد و فصل قبل با اختلاف میلی‌متری لیگ برتر را از دست داد و این فصل با اقتدار در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد ،فرد شایسته‌تری برای این عنوان بود. مسی بعد از کوپادل‌ری چند‌ماه به‌علت مصدومیتی که هرگز اعلام نشد چیست بازی نکرد و وقتی به میدان آمد شروع ناموفقی داشت اما او به‌هر حال مسی است و شما اگر مسی باشید نمی‌توانی اجازه بدهی ضعف‌های تیمت آشکار شود. مسی دوباره برگشت با گل‌های زیاد. او بهترین گلزن لالیگا و لیگ قهرمانان در فصل قبل بود و بیشترین پاس‌گل را داد. هواداران افراطی‌اش می‌گویند تا زمانی که مسی می‌تواند روی زمین چمن راه برود باید به او توپ طلا داد. گواردیولا می‌گوید: توپ طلا را هر سال باید به مسی بدهید و بعد اگر لازم بود با VAR رأی را برگردانید.
به فاصله یک روز پس از تمسخرکردن لباس متحدالشکل و رسمی بازیکنان بارسلونا در سفر به مادرید برای بازی با اتلتیکو در شبکه‌های اجتماعی، حالا توییتر و اینستاگرام صحنه تمجید از کاپیتان بارسلونا شده و همه دارند از او و توپ طلای شمش‌اش می‌نویسند. یک نفر درباره آن لباس‌ها نوشته بود: «بازیکنان بارسلونا ترکیبی از لباس‌های فیلم «شکارچیان اشباح» (Ghostbusters)، «رانندگان کامیون‌های حمله نخاله» و عوامل پشت صحنه فیلم «گریس» است.» مودریچ که به‌مدت یک سال بعد از دریافت توپ طلای پارسال در بدترین دوران فوتبالش بود، مأمور اهدای جایزه به مسی بود. او در این‌باره توییت کرد: «در ورزش که شامل فوتبال هم می‌شود، همه‌‌چیز در پیروزی خلاصه نمی‌شود، بلکه باید برای رقبا و حریفان‌مان هم احترام قائل باشیم.» کیه‌لینی، هم‌تیمی کریستیانو رونالدو در انتقاد از این جایزه گفت: « پارسال وقتی که مودریچ برنده توپ طلا شد، گفتند که او قهرمان لیگ قهرمانان شده است که براساس این منطق امسال فیرجیل فان‌دایک باید برنده می‌شد یا سال گذشته هم آنتوان گریزمان، پل پوگبا یا کیلیان امباپه که در جام‌جهانی کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دادند. به‌نظر من اما تعلق گرفتن توپ طلا به مودریچ بی‌منطق بود. این توطئه رئال مادرید بود که توپ طلای کریستیانو رونالدو را از او بدزدند.» همزمان رونالدو که در این مراسم غایب بود، جایزه بهترین بازیکن سال سریA را دریافت کرد و در سخنرانی کوتاهی گفت: « پس از 2سال حضور در ایتالیا، می‌توانم بگویم
 سری A لیگ بسیار دشواری است. از همه کسانی که به من رأی دادند، ممنونم و امیدوارم سال آینده هم جایزه مشابهی دریافت کنم.» جایزه توپ طلای فرانس فوتبال با رأی 176خبرنگار ورزشی تعیین شد و مسی با 686 امتیاز تنها 7 امتیاز بیشتر از فان‌دایک به دست آورد و این در حالی بود که امتیازات رونالدو از 476 بالاتر نرفت؛ یعنی خبرنگار ایرانی که رأی اول خود را به مسی داد و دومی را به مانه و فان‌دایک را در رده سوم جای داد یکی از تأثیرگذاران برنده توپ طلای امسال بود. تا زمانی که آرا سلیقه‌ای و توسط خبرنگاران (توپ طلا) و مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی (فیفا) صادر می‌شود، باید شاهد ادامه اختلاف‌سلیقه‌ها و نارضایتی‌ها بود. شاید بهتر باشد برای تعیین برنده جایزه بهترین بازیکن سال، معیارهایی درنظر گرفت که به‌طور مثال دستاوردهای فردی و تیمی یا امتیازات بازیکنان در هر بازی یا میزان تأثیرگذاری آنها روی موفقیت‌های تیمی ملاک ارزیابی قرار بگیرد. مودریچ پارسال 753 امتیاز گرفته بود. فان‌دایک درباره غیبت رونالدو اظهارنظر بی‌ادبانه‌ای کرد و درباره اینکه با غیبت کریستیانو فقط مسی و او مدعی توپ طلا خواهند بود گفته بود: «مگر رونالدو هم مدعی بود؟» اما مسی رفتار جنتلمن‌مآبانه‌ای داشت و گفت غیبت او در این مراسم به‌خاطر این نبوده که می‌دانسته جایزه‌ای نمی‌برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید