• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89366
+
-

متهمان آزار کودک‌کار که کلیپ شوم آنها جنجالی شده بود در عملیات مأموران اطلاعات سپاه دستگیر شدند

بهزیستی در جست‌وجوی کودک‌ کار

بهزیستی در جست‌وجوی کودک‌ کار

یک روز پس از دست‌ به‌دست شدن کلیپ شومی که از آزار یک کودک کار توسط 2پسر جوان در فردیس کرج حکایت داشت، متهمان این پرونده در عملیات ضربتی مأموران اطلاعات سپاه دستگیر شدند. این در حالی است که کودک آزار‌دیده هنوز شناسایی نشده و بهزیستی کرج به‌دنبال یافتن ردی از اوست.
به گزارش همشهری، کلیپ آزار کودک‌کار در یکی از محله‌های کرج هرچند فقط چند ثانیه است، اما تا ساعت‌ها از ذهن هر بیننده‌‌ای پاک نمی‌شود. صحنه‌ای که در آن پسر جوان، از پشت سر به کودکی که در حال جست‌وجو در مخزن زباله است نزدیک شده، او را از زمین بلند کرده و به داخل مخزن پرت می‌کند و پس از آن صدای خنده‌های او و دوستش که در حال فیلمبرداری از این ماجراست، چنان اعصاب خرد کن بود که همه کسانی که این کلیپ را در شبکه‌های اجتماعی دیدند با خشم و عصبانیت از بقیه می‌خواستند آنقدر کلیپ را بازنشر کنند تا عاملان آزار این کودک بی‌گناه هرچه زودتر شناسایی و دستگیر شوند. شاید همین خشم و عصبانیت کاربران بود که باعث شد مأموران اطلاعات سپاه، به سرعت پیگیر ماجرا شوند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن جوان کودک‌آزار و فیلمبردار این کلیپ را شناسایی و دستگیر کنند.
حاجی‌رضا شاکرمی، دادستان کرج روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری گفت: به‌دنبال انتشار این کلیپ دردناک و آزاردهنده، دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عاملان آزار کودک بی‌گناه صادر شد. پس از آن مأموران اطلاعات سپاه وارد عمل شدند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق شدند متهمان این پرونده را شناسایی کنند. یکی از آنها متولد71 و دیگری متولد67 است که ساعت 2بامداد دیروز در مخفیگاهشان به محاصره مأموران درآمدند و بازداشت شدند.
وی با اشاره به اینکه محل حادثه(آزار کودک بی‌گناه) یکی از خیابان‌های منظریه فردیس کرج است ادامه داد: در تحقیقات اولیه از متهمان معلوم شد که یکی از آنها کارگر یک شرکت تولیدی خصوصی و دیگری نیز کارمند یک بنگاه مشاور املاک است که با تهیه و انتشار این کلیپ باعث خشم و عصبانیت بسیاری از مردم شده بودند. به گفته شاکرمی، پس از دستگیری متهمان، آنها در اختیار دادسرای فردیس قرار گرفتند و رسیدگی به این پرونده آغاز شده است.

از آن کودک دلجویی کردیم
متهمان پرونده پس از دستگیری روز گذشته به دادسرای فردیس منتقل شدند و در برابر بازپرس پرونده قرار گرفتند. یکی از آنها(عامل آزار کودک بی‌گناه) درحالی که به‌شدت اظهار پشیمانی می‌کرد گفت: من خودم کارگرم و اصلا دوست نداشتم کسی را آزار دهم. از این کاری که کردم خیلی پشیمانم و واقعا دارم سکته می‌کنم که مردم ایران اینطوری دارند درباره من قضاوت می‌کنند. کاش می‌مردم اما این اتفاق نمی‌افتاد و از مردم ایران خیلی معذرت می‌خواهم و دوست دارم مرا ببخشند. من حتی پس‌از این حادثه و انتشار کلیپ گریه کردم و خودم را می‌زدم.
متهم جوان درخصوص کودک آزاردیده نیز گفت: ما اصلا او را نمی‌شناختیم و نخستین‌بار بود که می‌دیدیمش. روز جمعه بود و یک لحظه اشتباه کردیم و برای شوخی این کار را کردم و دوستم فیلم گرفت. بعد هم فیلم را به همان کودک نشان دادیم و دوستم یک ساندویچ داخل ماشین داشت که به او دادیم و از دلش درآوردیم و دلجویی کردیم. خودش هم خندید و رفت. اما بعد دوستم فیلم را به یکی از دوستانش داد و او هم آن را برای داوود هزینه(یکی از شاخ‌های اینستاگرام) فرستاد و او هم پخش کرد.

به‌دنبال کودک آزار دیده
براساس این گزارش در حالی متهمان پرونده با توجه به جریحه‌دارشدن احساسات عمومی جامعه با صدور قرار قانونی راهی زندان شده‌اند، مسئولان بهزیستی کرج می‌‌گویند که هنوز موفق به شناسایی کودک آزاردیده نشده‌اند. امیرحسین امیری، مدیر روابط عمومی بهزیستی البرز به همشهری گفت: متهمان پرونده مدعی شده‌اند که این کودک را نمی‌شناسند و از طرفی هنوز سرنخی از وی به‌دست نیامده است و ما در تلاشیم که این کودک آزاردیده را شناسایی کرده و از او دلجویی کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید