• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 9 آذر 1398
کد مطلب : 89038
+
-

ربودن پسر 10ساله برای باج‌گیری از پدرش

ربودن پسر 10ساله برای باج‌گیری از پدرش


2مرد جوان، پسری 10ساله را از مقابل مدرسه‌اش ربودند تا از پدر او باج‌گیری کنند، اما کارآگاهان پلیس آنها را در عملی کردن نقشه‌شان ناکام گذاشتند و با دستگیری آدم‌ربایان پسربچه به خانه برگشت.
به گزارش همشهری،  چند روز قبل پسر 10ساله‌ای به نام محمد مثل همیشه از خانه‌شان در منطقه الهیه کرمانشاه به مدرسه رفت. ظهر که شد مادر محمد صدای بچه‌مدرسه‌ای‌ها را در کوچه شنید و منتظر پسرش شد، اما هرچه انتظار کشید محمد نیامد. زن کم‌کم دلواپس شد و به کوچه آمد. چند نفر از همکلاسی‌های پسرش را دید اما آنها محمد را ندیده بودند. زن همینطور که به سوی مدرسه می‌رفت با دقت کوچه ‌و‌ پس‌کوچه‌ها را نگاه می‌کرد و با هر نگاه نگران‌تر می‌شد. وقتی به مدرسه رسید فهمید که او از صبح تا ظهر در مدرسه بوده، اما بعد از خروج از مدرسه هیچ‌کس او را ندیده است.
مادر محمد خیلی زود این موضوع را با شوهرش در میان گذاشت و چند دقیقه بعد وقتی پدر محمد سر رسید سراسیمه از پلیس کمک خواستند. آنها نمی‌دانستند چه اتفاقی برای پسر 10ساله‌شان افتاده و برای پیدا کردن او از همه کمک خواستند. با اعلام این موضوع به پلیس،  تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن پسربچه آغاز شد. گروهی از مأموران به تحقیقات میدانی پرداختند. چند نفر گفتند که 2نفر را دیده‌اند که محمد را نزدیک خانه‌شان سوار بر یک خودروی برلیانس کرده و با خود برده‌اند، اما هیچ‌کس نمی‌دانست آنها چه کسانی هستند و با چه انگیزه‌ای دست به این کار زده‌اند. این شواهد حاکی از آن بود که پسربچه ربوده شده و به‌احتمال زیاد به‌زودی آدم‌ربایان با خانواده گروگان‌شان تماس خواهند گرفت. به همین دلیل مأموران آموزش‌های لازم را به خانواده محمد ارائه دادند. همزمان با تحقیقات میدانی گروه دیگری از مأموران به تحقیقات فنی در این رابطه پرداختند تا اینکه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد آدم‌ربایان 2 مرد 36و 49ساله هستند که به‌دلیل اختلاف مالی با پدر محمد دست به این آدم‌ربایی زده‌اند. کمی بعد مأموران توانستند مخفیگاه آنان را شناسایی کنند و سرانجام در جریان عملیاتی غافلگیرکننده هر دو آدم‌ربا در مخفیگاه‌شان در یکی از محله‌های کرمانشان دستگیر و پسر 10ساله از چنگال‌شان آزاد شد.
سردار علی اکبر جاویدان،  فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این‌باره گفت: در جریان این عملیات هیچ درگیری اتفاق نیفتاد و همکارانم از اصل غافلگیری استفاده کردند و گروگان 10ساله بدون هیچ‌گونه آسیبی آزاد و به خانواده‌اش تحویل داده شد. وی ادامه داد: 2آدم ربا در بازجویی‌ها انگیزه خود از ربودن پسربچه را اختلافات مالی با پدر او اعلام کردند و هم‌اکنون با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند. سردار جاویدان همچنین هشدار داد که پلیس با هرگونه جرمی به‌خصوص جرایم خشنی مثل آدم‌ربایی سخت و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید