• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88849
+
-

مسی با شماره 6و 700

مسی با شماره 6و 700

امشب بازی برگشت بارسلونا- دورتموند در نوکمپ فضای خاصی دارد. احتمالا هواداران بارسا به‌خاطر شایعه قدرتمندی که درباره توپ طلای ششم مسی منتشر شده، حال‌وهوای ویژه‌ای خواهند داشت. روزنامه‌های کاتالونیایی خبر داده‌اند که از فرانس‌فوتبال با مسی تماس گرفته و به او اعلام شده که برنده توپ طلای امسال است. کاپیتان بارسا هم یک ویدئو پست کرده که در آن با لباس رسمی در حال پرسه زدن دور توپ‌طلاهای قبلی‌اش دیده می‌شود. حتی وب‌سایتtransfer market در سایت رسمی خود عدد6 را جلوی توپ طلاهای مسی قرارداده. موندو دیپورتیوو هم دیروز روی جلد تیتر بزرگ زده بود: «توپ طلا». تیمی ژورنالیستی از فرانس‌فوتبال برای تهیه گزارش در بارسلون دیده شده‌اند. البته چندی پیش هم تیمی مشابه برای تهیه گزارش در تورین دیده شده بودند که منجر به بروز شایعه‌ای درباره اهدای جایزه توپ طلا به رونالدو شد اما بعدا مشخص شد آنها برای تهیه مصاحبه که عکس آن روی جلد فرانس‌فوتبال رفت به سراغ کریستیانو رفته بودند. یک درصد ممکن است حضور فرانس‌فوتبالی‌ها در شهر بارسلون هم به‌دلیل مشابه باشد.
  این بازی شماره700 مسی با پیراهن بارسلونا خواهد بود. او بازی شماره100را مقابل والنسیا انجام داد، شماره200مقابل اوساسونا، شماره300مقابل رئال مادرید، شماره400مقابل لوانته، شماره500مقابل بتیس و شماره600مقابل سویا. حالا تا رکورد 767بازی ژاوی تقریبا 2 فصل دیگر فاصله دارد.
  بارسا در حالی بر صدر جدول گروه تکیه زده که به اذعان خود هوادارانش هم شایستگی کسب این 10 امتیاز را نداشته است. آنها در 2 بازی پیاپی مقابل تیم ضعیف اسلاویا پراگ واقعا مستحق برد نبودند. اینتر را در حالی در نوکمپ بردند که فوتبال‌دوستان شیفته تیم آنتونیو کونته شدند. در بازی اول در زمین دورتموند هم که مسی بعد از ماه‌ها پا به توپ زد، بارسا دروازه حریف را حتی یک تهدید کوچک هم نکرد و با درخشش تراشتگن و بی‌دقتی رویس و بازیکنان تیم آلمانی از یک شکست سهمگین نجات پیدا کردند. هواداران برای رفتن والورده روزشماری می‌کنند اما بارتومئو در آستانه بازی امشب با دورتموند به سرمربی اسپانیایی اطمینان داده که تحت هر شرایطی تا پایان فصل روی نیمکت باقی خواهد ماند. 
 بارسا که در بازی‌های خارج از خانه انگار یک تیم دیگر است و عملکرد مناسبی نداشته -به‌ویژه در لیگ قهرمانان- در بازی‌های خانگی همچنان بارسا بودن خود را حفظ کرده؛ ۳۴بازی در نوکمپ و بدون باخت در لیگ قهرمانان، ۳۰برد، ۴تساوی، ۱۰۱گل زده، ۱۶گل خورده، مسی در این بازی‌های خانگی ۳۵گل زده. آخرین باخت بارسا در لیگ قهرمانان در نوکمپ برمی‌گردد به ۱۰مه۲۰۱۳ مقابل بایرن‌مونیخ که با نتیجه ۳-۰ شکست خورد. دورتموند در مسابقات سوپر جام اروپا سال 1997یک‌بار به نوکمپ آمده بود که این مسابقه با پیروزی بارسلونا با نتیجه 2-0با گل‌های ریوالدو و انریکه به پایان رسید. بعد از ۴ بازی از لیگ قهرمانان بارسا فقط ۴ گل زده است که ۲۲ تیم از ۳۲ تیم حاضر در لیگ قهرمانان از بارسا بیشتر گل زده‌اند. 
  آنها یکشنبه هم یک بازی سخت در لالیگا با اتلتیکو مادرید دارند. گریزمان در این بازی باید به مصاف تیم سابق خود برود. رسانه‌های نزدیک به بارسا ویدئویی از گرم کردن مسی و سوارس و گریزمان پیش از بازی با لگانس منتشر کرده‌اند که در آن گریزمان روی سروکول مسی می‌پرد و او را بغل می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد این یک تلاش مذبوحانه از سوی بازیکن فرانسوی برای بهبود رابطه‌اش با کاپیتان آرژانتینی تیم باشد. او در حاشیه عکس دسته‌جمعی مشترک تیم‌های بانوان و مردان با بوسکتس هم که در ردیف جلویی نشسته بود سعی می‌کرد شوخی کند. به‌نظر می‌رسد این یک تلاش یک‌طرفه برای دوست داشته شدن توسط قدیمی‌ها باشد. او احتمالا امشب همزمان در کنار دمبله بازی می‌کند؛ اتفاقی که در بازی با لگانس افتاد و البته جواب نداد. دمبله که این فصل تنها یک گل زده، آمار وحشتناکی دارد؛ او از هر 3 توپی که صاحب می‌شود، یکی را لو می‌دهد! 
  در اردوی دورتموندی‌ها خبر ادامه مصدومیت پاکو آلکاسر شنیده می‌شود. مهاجم اسپانیایی سابق بارسلونا احتمالا به‌دلیل مصدومیت فرصت بازگشت به نوکمپ را از دست خواهد داد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید