• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 14 آبان 1398
کد مطلب : 86956
+
-

ایتالیا - برزیل ؛ امروز در آزادی

ایتالیا - برزیل ؛ امروز در آزادی

لیگ برتر ایران امروز با انجام 2 بازی پیگیری می‌شود که از قضا بازی‌های بزرگ، حساس و مهمی هم هستند. تیم‌های اول و دوم جدول در اصفهان روبه‌روی هم قرار می گیرند و استقلال هم در تهران از تیم پنجم جدول میزبانی می‌کند و اگر از سد این تیم بگذرد در جدول هم از آنها سبقت خواهد گرفت. اینها البته رتبه‌هایی است که تیم‌ها در پایان هفته نهم به‌دست آورده بودند و تفاوت‌هایی که با بازی دیروز پرسپولیس و فولاد در جدول به‌وجود آمده هنوز لحاظ نشده است.
    استقلال - نفت آبادان
استقلال بعد از 4برد پیاپی در لیگ‌برتر و در اوج آمادگی امروز میزبان بی‌پول‌ترین تیم دنیاست! نفت آبادان تنها تیم لیگ است که بعد از گذشت 10هفته هنوز هیچ پولی به بازیکنانش پرداخت نکرده و این اتفاق شاید در فوتبال دنیا بی‌نظیر باشد. جالب‌تر اینکه زردپوشان شهر جنگ‌زده جنوبی بدون دریافت پول بهترین عملکرد تیم‌شان در تاریخ لیگ‌برتر را رقم زده‌اند و بعد از گذشت 9هفته در رتبه پنجم لیگ قرار دارند. این بهترین شروع آبادانی‌ها در تاریخ لیگ‌برتر بوده است. صنعت‌نفت امروز در حالی مهمان استقلال است که در 5مهمانی قبلی‌اش فقط یک‌بار باخته و فقط یک گل دریافت کرده است. آن یک گل و یک باخت هم در همین ورزشگاه آزادی و در مصاف با پرسپولیس نصیب نفتی‌ها شد. در آن سوی میدان استقلال که در 4بازی اول فقط 2گل زده بود در 5بازی بعدی 14گل زد و حالا با بهترین خط حمله لیگ روبه‌روی برزیلی‌ها قرار می‌گیرد. نفتی‌ها غایبان زیادی هم دارند و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود درگیر مصدومیت 5،4 مهره کلیدی خود شده‌اند.
   سپاهان - تراکتور
اگر این بازی 2،3 هفته قبل‌تر برگزار می‌شد، احتمالا همه نتیجه را بدون گل مساوی پیش‌بینی می‌کردند. تراکتور و سپاهان تا هفته هفتم دقیقا مثل هم نتیجه گرفته بودند و هر دو بدون گل خورده به پیش می‌تاختند اما تراکتور 2 هفته‌ای هست به دست‌انداز افتاده و 2 باخت متوالی مقابل نفت آبادان و استقلال حاصل کار این تیم بوده است. سرخپوشان تبریز فصل گذشته هم وقتی در آخرین هفته‌ها به سپیدرود باختند دیگر از مدار شکست خارج نشدند و نشان دادند تخصص زیادی در ثبت شکست‌های متوالی دارند. آمارهای متریکا نشان می‌دهد سپاهان در مالکیت توپ، دقت پاس و موفقیت در نبردهای زمینی و هوایی عملکرد بهتری نسبت به تراکتور داشته و تنها آیتمی که تراکتور در آن برتری نسبی داشته شوت به دروازه بوده است. تنها خوش‌شانسی تراکتور هم این است که محمد محبی به‌دلیل اخراج در بازی قبلی، غایب بزرگ سپاهان در این بازی خواهد بود.

جمعه شهرخودرو به صدر می‌رسد؟
با برگزاری 2 بازی امروز، 5بازی از هفته دهم باقی می‌ماند که این 5بازی هم در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد. پنجشنبه سایپا مهمان پیکان است و شاید بتواند مقابل خط دفاعی شکننده این تیم بالاخره بعد از 450دقیقه به گل برسد. البته سایپا باید مراقب خط حمله کوبنده پیکان که دومین خط حمله برتر لیگ هست هم باشد. جمعه هم 4بازی انجام می‌شود که مهم‌ترین آنها جدال شهرخودرو با پارس‌جنوبی در مشهد خواهد بود و ممکن است چهره صدرنشین جدید لیگ در همین بازی مشخص شود. تیم یحیی بیرون از مشهد بیشتر از مشهد امتیاز جمع کرده اما شاید این بار در مشهد مهم‌ترین امتیازاتش را برای رسیدن به صدر بگیرد. در تبریز ذوب‌آهن که هفته گذشته بالاخره نخستین بردش را به دست آورد میهمان ماشین‌سازی است که به‌جز پرسپولیس و استقلال به بقیه رقبا خوب می‌بازد! چغرترین تیم میانه جدولی لیگ یعنی نفت مسجدسلیمان هم میزبان نساجی است و در آخرین بازی هفته 2 تیم انتهای جدولی شاهین و گل‌گهر که تنها تیم‌های بدون برد لیگ هستند در بوشهر به مصاف هم می‌روند. اگر گل‌گهر پیروز شود، احتمالا از بحران خارج شده و در هفته‌های بعدی خودش را نجات خواهد داد اما اگر شاهین ببرد، هیچ تفاوتی در سرنوشت 2 تیم ایجاد نمی‌شود.
این همه بدسلیقگی؛ چرا؟
امروز 2 بازی مهم لیگ برتری برگزار می‌شود. استقلال در تهران میزبان نفت آبادان است و سپاهان و تراکتور هم یکی از بزرگ‌ترین مسابقات فصل را در اصفهان انجام خواهند داد. نکته عجیب اما همزمانی این دو مسابقه است که هر دو از ساعت 15:30آغاز می‌شوند؛ خب چرا؟ مگر هفته آخر است؟ واقعا این همه بدسلیقگی از کجا می‌آید؟ آیا نمی‌شد یکی از این دو بازی را بعد از دیگری برگزار کرد تا علاقه‌مندان بتوانند هر دو مسابقه را ببینند؟ اینها اصول ساده‌ای است که همه جای دنیا رعایت می‌شود. امسال در لالیگا مسابقات هر هفته در 4 روز تقسیم می‌شود تا حداکثر سرگرمی برای مردم به‌وجود بیاید و البته از حق پخش تلویزیونی هم استفاده شود؛ اینجا اما گاهی می‌بینیم هر 8بازی را در یک روز جمع می‌کنند. حالا روز پیشکش، ساعتش را لااقل درست کنید!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید