• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 13 اسفند 1396
کد مطلب : 8484
+
-

بهترین دوربین‌های موبایل

بهترین دوربین‌های موبایل

خیلی‌ها در زمان خرید یک گوشی جدید مسئله مهم برایشان کیفیت دوربین است. با فراموش کردن گوشی‌های سنگین قدیمی در سفر حالا دیگر موبایل به انتخاب اول عموم مردم برای عکاسی تبدیل شده است. حتی بعضی از عکاس‌های حرفه‌ای هم بدشان نمی‌آید هر چند وقت‌ یکبار با دوربین موبایل ثبت تصاویر را تست کنند. به همین‌خاطر حالا دوره‌های عکاسی با موبایل هم برگزار می‌شود تا تکنیک‌های عکاسی با ابزار مهم عصر جدید آموزش داده شود. در عکاسی با موبایل هم مثل عکاسی با دوربین‌ دانستن تکنیک‌های هنری ازجمله دقت به نور و تنظیم آن بسیار مهم است اما از لحاظ سخت‌افزاری هم دوربین‌های موبایل هر روز در حال بهتر شدن هستند. حالا این قدر دوربین‌های موبایل پیشرفته شده‌اند که حتی با آنها فیلم سینمایی می‌سازند.

 

 

جنگ برای رتبه اول

گزارش‌های مختلفی برای سنجش دوربین‌های موبایل وجود دارد؛ مثل همیشه. اما برای رتبه اول، جنگ میان گوشی‌های پرچمدار اپل و سامسونگ است. برخی آیفون10 یا ایکس را ترجیح می‌دهند و گروهی امتیاز بیشتر را به گلکسی اس9 پلاس داده‌اند. گوشی جدید سامسونگ نخستین دوربین موبایل است که به دیافراگم دوگانه مجهز شده است. این میزان در دوربین 12مگاپیکسلی می‌تواند بین دو مقدار f1.5  و f2.4 متغیر باشد. دیافراگم در عکاسی برای تعیین میزان نور ورودی کاربرد دارد. هر چه دیافراگم پایین‌تر باشد نور بیشتری قابلیت ورود به دوربین یا رسیدن به سنسور را دارد و به همین‌خاطر می‌توان با f پایین در محیط‌های کم‌نور عکس‌های بهتری ثبت کرد. گلکسی اس9 پلاس مانند آیفون10، دوربین دوگانه دارد و به همین‌خاطر رقیب اپل به‌حساب می‌آید. آیفون ایکس دارای 2دوربین 12مگاپیکسلی در پشت و جلو است که این برای طرفداران عکس‌های سلفی بسیار هیجان آور است. 2 لنز دوربین اصلی یکی واید و دیگری تله است. لنز واید f 1.8 و لنز تله f 2.4 دارد.

 

 

رقبای در صف

در گزارشی که اخیر کانسومر ریپورتس منتشر کرده آیفون ۸ و ۸پلاس در ردیف‌های دوم و سوم از لحاظ کیفیت دوربین قرار گرفته‌اند. همچنین گلکسی اس۸ پلاس، آیفون۷ و آیفون۶ اس در ردیف‌های بعدی قرار گرفته‌اند. اما برخلاف کانسومر ریپورتس که آیفون ایکس را از لحاظ دوربین برترین اعلام کرده سایت DxOMark که دوربین همه گوشی‌ها را تست می‌کند نتایج متفاوتی دارد. این سایت گلکسی اس9 پلاس را دارای بهترین دوربین معرفی کرده است. گوگل پیکسل2 که در گزارش کانسومر ریپورتس اصلا نیست در گزارش این سایت دوم شده و آیفون ایکس در جایگاه سوم قرار گرفته است. هوآوی میت 10 پرو چهارم و بعد آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت8 قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید