• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83474
+
-

تدوین سند توسعه ۱۵ روستای میامی

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری سمنان با بیان این‌که به دنبال برون‌رفت میامی از محرومیت‌ها هستیم، گفت: در این زمینه سند توسعه و پیشرفت ۱۵ روستا تهیه و تدوین ‌شده است.

به گزارش مهر «مهدی بندرآبادی» در دومین جلسه ستاد استانی توسعه میامی به میزبانی سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر با بیان این‌که ۳۱ شهرستان در کشور به‌عنوان شهرستان‌های کمترتوسعه‌یافته انتخاب شدند که میامی نیز یکی از این شهرستان‌هاست، اظهار داشت: تهیه سند توسعه و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ۱۵ روستای میامی یکی از اقداماتی است که در راستای عمل به سند توسعه این شهرستان انجام‌ شده است.
وی با بیان این‌که در جلسه شورای معاونان وزارت کشور، با ۲۳ مصوبه، تصویب‌هایی انجام شد که نظام‌نامه توسعه شهرستان‌های کمترتوسعه‌یافته از آن یاد می‌شود، افزود: از ظرفیت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ در حوزه 2 سازمان صمت و جهاد کشاورزی، اعتباراتی مختص این موضوع در نظر گرفته ‌شده و در حال حاضر در مرحله اعطای تسهیلات 
به طرح‌ها قرار دارد.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری سمنان با بیان این‌که از این میزان ۹ طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان مختص این شهرستان در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل‌ معرفی شدند که طبق مصوبه شورای معاونان وزارت کشور، تخصیص حداکثری اعتبارات ملی و استانی پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان میامی، در دستور کار قرار گرفته است.

بندرآبادی با بیان این‌که 3 پروژه که قابلیت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را دارند شناسایی و تدوین ‌شده‌اند، اضافه کرد: این طرح‌ها برای انجام اقدامات بعدی به وزارت کشور ارسال شدند.

وی افزود: تهیه 3 طرح جامع فضای سبز شهر، طرح جامع شبکه آب‌رسانی فضای سبز، طرح جامع زیباسازی سیما و منظر شهری و الزام طراحی و احداث بنا با اسکلت مستحکم و فولاد از اقداماتی است که در بحث فضا و سیمای شهری و افزایش نشاط اجتماعی و خانواده‌ها در شهر میامی صورت گرفته است.

مدیر کل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری سمنان با بیان این‌که همه تلاش‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم این شهرستان با جدیت پیگیری می‌شود، اظهار کرد: مدیریت آب‌های جاری، سیلاب‌ها، حفاظت و فعال‌سازی قنوات و بازنگری اساسی مسیل‌ها و... با اولویت تخصیص اعتبارات مناسب از طریق استان، از جمله اقدامات عمرانی انجام‌شده در راستای عمل به سند توسعه میامی است.
بندرآبادی اضافه کرد: پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب‌های ناشی از این‌ معضل، بهبود سیمای شهری، افزایش نشاط اجتماعی و غیره از جمله اقدامات اجتماعی است که در اجرای سند توسعه میامی انجام ‌شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید