• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 82996
+
-

جلوگیری از حاشیه‌نشینی با کمک فرمانداری‌ها

جامعه
جلوگیری از حاشیه‌نشینی با کمک فرمانداری‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این استان خواست برای جلوگیری از افزایش دامنه حاشیه‌نشینی جلوی هرگونه ساخت‌و‌ساز جدید و غیرقانونی را در محدوده شهرها و بخش‌ها بگیرند. 

به گزارش ایرنا «سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی» افزود: این کارگروه به دلیل نگرانی از بابت حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهایی که بدون مجوزهای قانونی ایجاد شده‌اند، تا جلوی رشد بی‌رویه این معضل گرفته شود. 

وی ادامه داد: جبهه اول کار فرمانداری‌ها هستند که باید موقعیت‌ها و شرایط را بررسی و شیوه‌نامه‌های عملی را اعلام کنند. 

آیت‌اللهی‌موسوی افزود: شرایط هریک از مناطق حاشیه‌نشین متفاوت بوده و لازم است نسخه‌های خاص برای هر منطقه پیچیده شود تا نحوه برخورد و کار دستگاه‌ها در ارائه خدمات مشخص شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان برخورد قانونی و محکم با تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساکنان مناطق حاشیه‌ای ساکنان از امکانات بهره می‌برند، در حالی که هزینه‌ای برای آن‌ها پرداخت نمی‌کنند. 

آیت‌اللهی‌موسوی گفت: محدوده‌های دولتی باید مشخص شوند و طبق قانون با ساکنان این مناطق برخورد شود. املاکشان را به خودشان با شرایط واگذار کنید. 

وی تاکید کرد: فرمانداری و بخشداری جلوی هر نوع ساخت‌و‌ساز جدید را بگیرد و اجازه اضافه شدن به این محدوده‌ها را ندهد؛ ضمن این‌که با جذب اعتبار و تأمین آب، کمربند سبز اجرا شود تا ضمن بالا بردن سرانه فضای سبز، مانع طبیعی برای ساخت‌و‌ساز ایجاد کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید