• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79802
+
-

سرقت‌های سریالی مرد چای‌فروش در ترمینال‌ها

سرقت‌های سریالی مرد چای‌فروش در ترمینال‌ها


مرد 51ساله در ترمینال‌های مسافربری، طعمه‌هایش را شناسایی می‌کرد و پس از بیهوش کردن آنها با چای مسموم، دست به سرقت می‌زد.
به‌گزارش همشهری، از چند وقت پیش شکایت‌های مشابهی پیش روی مأموران قرار گرفت که نشان می‌داد مردی در ترمینال‌های مسافربری، طعمه‌هایش را با چای مسموم بیهوش کرده و دست به سرقت از اموالشان می‌زند.
یکی از شاکیان در توضیح ماجرا گفت: با اتوبوس از شهرستان به تهران آمدم و در ترمینال مسافربری فردی سد راهم شد و گفت چای تازه‌دم دارد. او یک قوری در دست داشت و گفت طعم چای‌هایش متفاوت است و باعث می‌شود خستگی راه کمتر شود. من هم بی‌خبر از همه‌جا یک فنجان چای از او خریدم اما وقتی آن را نوشیدم دچار سرگیجه و بعد بیهوش شدم. وقتی چشمانم را باز کردم در بیمارستان بودم و آنجا بود که متوجه شدم مرد چای‌فروش پس از آنکه من بیهوش شدم، اموالم را سرقت کرده و رهگذران با دیدن من به اورژانس زنگ زده و به این ترتیب به بیمارستان منتقل شده‌ام. بررسی‌های پلیس حکایت از این داشت که طعمه‌های مرد چای‌فروش هم ایرانی‌ها بودند و هم افغانستانی‌ها.
تیم تحقیق برای شناسایی و دستگیری متهم راهی ترمینال‌ها شدند و سرانجام توانستند مرد چای‌فروش را شناسایی کنند. او بازداشت شد و در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اقرار به سرقت‌های سریالی ندید. او که مردی 51ساله است چهارشنبه گذشته برای تحقیق به شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و وقتی پیش روی قاضی علی وسیله ایردموسی قرار گرفت چنین گفت: در بازار ضایعات شهر اصفهان کار می‌کردم و چون درآمدم کفاف مخارج زندگی را نمی‌داد، مبلغ 6میلیون تومان از یکی از دوستانم قرض گرفتم تا موتور بخرم اما مبلغ موتور روزبه‌روز بیشتر می‌شد و چون بدهکار هم بودم همه پولی را که قرض گرفته بودم برای خرید موتور، خرج شد. دوستم به‌خاطر بدهی 6میلیونی از من شکایت کرد و به زندان افتادم. مدتی در حبس بودم تا اینکه خیرین کمکم کردند و بدهی را پرداخت کردم. آزاد که شدم به تهران آمدم تا کار کنم اما در پایتخت هم کاری پیدا نکردم. به بن‌بست رسیده بودم تا اینکه با فردی خلافکار آشنا شدم. او مالخر بود و از دزدان، اموال مسروقه می‌خرید. این شد که وسوسه شدم دست به سرقت بزنم و اموال مسروقه را به مالخر بفروشم.
وی ادامه داد: قرص‌های خواب‌آور را در چای حل می‌کردم و قوری به‌دست به ترمینال‌ها می‌رفتم. طعمه‌هایم را از میان افرادی انتخاب می‌کردم که به‌نظرم پول زیادی همراهشان بود. پس از آنکه بیهوش می‌شدند اموالشان را سرقت کرده و به مالخر می‌فروختم تا اینکه لو رفتم و دستگیر شدم. این متهم اقرار کرد که از 2ماه قبل سرقت‌هایش را شروع کرده است و با اعتراف وی، مالخر نیز دستگیر شد.
این 2متهم با قرار قانونی در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی شاکیان و جرایم احتمالی دیگرشان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید