• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78314
+
-

دانش‌آموز محکوم به قصاص آزاد شد

رئیس شوراهای حل اختلاف هرمزگان از آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل شش سال حبس خبر داد. 

به گزارش تسنیم «مظفر حمزه‌یی» در توضیح جزئیات این پرونده اظهار کرد: در اواخر فصل بهار سال 92 در یکی از مدارس استان هرمزگان 2 دانش‌آموز با نام‌های اختصاری (الف – الف) و (و - ذ) به‌خاطر اختلاف کوچکی با هم درگیر می‌شوند. در حالی که تصور می‌شد این قضیه در همان مدرسه فیصله یافته است، متأسفانه بر اثر بی‌تجربگی و ناپختگی، یکی از طرفین درگیری به نام (الف - الف) که جوانی 18 ساله بوده، پس از پایان زمان مدرسه دوباره با (و-ذ) درگیر می‌شود و با چاقو او را مجروح می‌‌کند که بر اثر شدت جراحات منجر به فوت مرحوم (و – ذ) می‌‌شود. 

رئیس شوراهای حل اختلاف استان عنوان کرد: پس از طرح شکایت از سوی اولیای دم و دستگیری متهم به قتل با تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی در دادگاه کیفری استان در نهایت به استناد اقرار صریح قاتل رأی قصاص وی صادر شد. 

حمزه‌‌یی در ادامه افزود: پس از صدور حکم قصاص، شورای حل اختلاف استان وارد عمل شد و این پرونده به شعبه 21 شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد. 

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تصریح کرد: شعبه 21 شورای حل اختلاف بندرعباس پس از تشکیل جلسات متعدد و دعوت از اولیای دم، برخی معتمدان محلی و ریش‌سفیدان موفق به جلب رضایت اولیای دم شد. 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان خاطرنشان کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس این جوان پس از تحمل 6 سال کیفر حبس و عذاب وجدان ناشی از قتل به آغوش گرم خانواده و زندگی دوباره بازگشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید