• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78151
+
-

نرخ بیکاری در یزد تک‌رقمی می‌شود

وزیر نیرو با بیان این‌که ستاد اقتصاد مقاومتی در استان یزد باید روی شاخص اشتغال و بیکاری متمرکز شود، گفت: نرخ بیکاری در استان یزد طی 2سال آینده تک‌رقمی می‌شود.
به گزارش ایسنا «رضا اردکانیان» در نهمین ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور جمعی از نمایندگان استان یزد در مجلس و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برگزار شد، با بیان این‌که مدیریت منابع برای اثربخشی بیشتر از جمله مهم‌ترین محورهای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: هم‌افزایی و تقویت مشارکت جمعی تنها راهکار تحقق اهداف ستاد اقتصادی مقاومتی در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اهمیت جذب مشارکت بخش خصوص برای تقویت راهکارهای اقتصاد مقاومتی، افزود: تعریف تابع هدف متناسب با ظرفیت استان‌ها و نقاط مختلف کشور یکی از اهداف حائز اهمیت در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
اردکانیان محدودیت زمان را اصلی‌ترین چالش در تحقق اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: خروجی تمام جلسات اقتصاد مقاومتی باید با معیارهای‌های مشخص و ثابت ارزیابی شود.

وزیر نیرو با بیان این‌که برنامه 2 سال آینده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان‌ یزد باید مشخص شود، تصریح کرد: با توجه به نرخ 8/12درصد بیکاری استان یزد، ما باید طی دو سال آینده نرخ بیکار این استان را تک‌رقمی کنیم و اگر این مهم محقق نشود، به معنای ناکارآمدی این ستاد در استان یزد است.
جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌های یزد و کرمان، با بیان این‌که این ستاد در استان یزد باید روی شاخص اشتغال و بیکاری متمرکز شود، تأکید کرد: این هدف با ظرفیت‌های‌ زیست‌محیطی، زیرساخت‌های موجود و ظرفیت‌های انسانی متناسب است.

اردکانیان پیگیری دغدغه‌های مربوط به آب و صنعت در استان یزد را از جمله برنامه‌های خود در وزارت نیرو دانست و بیان کرد: اتمام کامل طرح‌های وزارت نیرو در استان یزد به 4 هزارو 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
این مسئول با اشاره به چالش بی‌آبی در استان یزد،گفت: متأسفانه در استان یزد که با چالش جدی بی‌آبی مواجه است، 400 هزار کولر آبی با 18 درصد افزایش مصرف آب شرب در حال کار است.

وی تصریح کرد: این وظیفه ماست که انرژی لازم را تامین و سرمایه مورد نیاز را ایجاد کنیم تا کولرهای آبی با کولر گازی جایگزین شوند و بخشی از این آب را هم می‌توان به همان سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم که در این طرح مشارکت می‌کند.
وزیر نیرو در پایان سخنان خود با بیان این‌که در مسکو بیان شده که روزانه 150 کانتینر خیار سبز گلخانه‌ای یزد به این استان روسیه صادر می‌شود، گفت: این‌ها خوب است اما باید به ایجاد و توسعه اشتغال منتهی شود.


5 سامانه نوین گندزدایی آب در یزد افتتاح شد

همزمان با سفر وزیر نیرو به یزد، 5 سامانه نوین گندزدایی آب آشامیدنی در شهرهای یزد، اردکان، هرات، ابرکوه و زارچ به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایسنا، این سامانه‌ها با هدف اطمینان از غیر فعال‌سازی تمام ارگانیسم‌های مضر، عدم تشکیل ترکیبات مضر، جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های احتمالی در شبکه‌های فرسوده یا آسیب‌دیده با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
سامانه‌های مذکور در مجموع توانایی گندزدایی 2 هزار و 140 لیتر بر ثانیه آب را به روش الکترولیز نمک کلریدسدیم دارند که این میزان در هر کدام از شهرها به صورت مجزا، یزد 1500 لیتر بر ثانیه، اردکان 300 لیتر بر ثانیه، هرات 140 لیتر برثانیه، ابرکوه 100لیتر بر ثانیه و زارچ 100لیتر بر ثانیه است.

این روش به عنوان یکی از روش‌های نوین و ایمن گندزدایی آب، جایگزین سیستم‌های گندزدایی گاز کلر می‌شود که از شروع تا پایان مرحله تولید، سیستم کاملا ایمن است و اپراتور با هیچ نوع ماده شیمیایی در تماس نیست.
این سامانه، دارای مزایایی از جمله ایمنی بالا نسبت به سیلندرهای گاز کلر، راه‌اندازی بسیار آسان و راحت و صرفه اقتصادی به نسبت گاز کلر و پرکلرین است.

این خبر را به اشتراک بگذارید