• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77561
+
-

۶۰ هکتار از اراضی سروآباد رفع تداخل شد

کشاورزی
۶۰ هکتار از اراضی سروآباد رفع تداخل شد

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد از رفع تداخل ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی و زراعی این شهرستان خبر داد. «محمد رحیمی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: به منظور اجرای طرح رفع تداخل اراضی مورد اختلاف بین کشاورزان و اداره منابع طبیعی، 3 پلاک در روستاهای گوشخانی، عباس‌آباد و ورگه ویر رفع تداخل شد. ‌وی افزود: این 3 پلاک به مساحت ۶۰ هکتار اراضی کشاورزی بودند که به‌اشتباه جزو اراضی ملی قرار گرفته بودند.

این اراضی بعد از مطالعات انجام شده، تفسیر نقشه‌های هوایی، بازدیدهای میدانی و جلسات برگزار شده در نهایت رفع تداخل شد و به حالت اولیه خود (زمین‌های کشاورزی) برگشت. ‌مدیر جهاد کشاورزی سروآباد اجرای پروسه رفع تداخل را طولانی اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح از سال ۸۴ در شهرستان آغاز شده و تاکنون ۱۱ پلاک به مساحت ۸۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است و صاحبان این پلاک‌های می‌توانند بدون هیچ مشکلی به کارهای مربوط به کشاورزی بپردازند. ‌وی اضافه کرد: اجرای این طرح باعث رفع اختلافات بین کشاورزان و باغداران با منابع طبیعی می‌شود و از ایجاد پرونده‌های قضایی جلوگیری می‌کند و در نهایت حق به حقدار می‌رسد.

‌رحیمی یادآور شد: پرونده 8 پلاک دیگر برای رفع تداخل آماده ارسال به جلسه کمیته فنی است که در صورت تصویب در کمیته فنی و کمیسیون استان از ملی به زراعی و کشاورزی تغییر وضعیت خواهد یافت.‌وی افزود: تعداد ۲۱ پلاک دیگر که مورد اختلاف بین کشاورزان و منابع طبیعی است کارهای مربوط به نقشه‌برداری هوایی و بازدیدهای میدانی آنها آغاز شده که امیدواریم این ۲۱ پلاک نیز رفع تداخل شود.

‌مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: اخیرا نیز تعهد رفع تداخل ۱۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به مدیریت جهاد کشاورزی اعلام شده است که در مرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار است و تمام شهرستان سروآباد را پوشش می‌دهد. ‌

رحیمی یادآور شد: اعضای کارگروه رفع تداخلات شهرستان سروآباد متشکل از مدیریت جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی سروآباد، اداره ثبت اسناد مریوان و اداره امور مالیاتی است که پرونده‌های مورد اختلاف بین زارعین و منابع طبیعی در این کارگروه به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید