• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77092
+
-

صرفه‌جویی خرید با رتبه انرژی

 22میلیون دستگاه‌ یخچال، فریزر و یخچال فریزر به‌طور شبانه‌روزی در سراسر کشور روشن است که 25تا 30درصد مصرف برق لوازم خانگی مربوط به این وسایل است.
  میزان مصرف انرژی ازجمله استانداردهای اجباری انواع لوازم خانگی است که با نمونه‌برداری ادواری و از طریق شرکت‌های بازرسی در آزمایشگاه‌های همکار سازمان استاندارد اعمال می‌شود.
 آزمایش میزان مصرف انرژی به همراه 2نوع استاندارد ایمنی قطعات، عملکرد و دوام انواع یخچال و فریزر در این آزمایشگاه‌ها به‌مدت 3هفته طول می‌کشد.
 در آزمایش مصرف انرژی، میزان مصرف برق این محصولات با رتبه‌بندی مصرف انرژی مشخص می‌شود؛ نکته‌ای که مشتریان هنگام خرید انواع یخچال و فریزر و سایر لوازم خانگی باید به آن توجه کنند.
  برچسب‌ها میزان مصرف برق انواع یخچال و فریزر در 3رده A-B-C رتبه‌بندی شده و میزان مصرف برق در این وسایل با رتبه C بیش از 2برابر مصرف آن در محصولات با رتبه A است.
 برخی شرکت‌های برتر محصولات خود را رتبه انرژی A تا A+++ عرضه می‌کنند و هر چه رتبه مصرف انرژی این محصولات بالاتر باشد، هزینه تمام‌شده تولید نیز با استفاده از تکنولوژی بالاتر 20درصد افزایش می‌یابد.
  کیفیت مواداولیه و قطعات مورد استفاده در تولید انواع محصولات دارای رتبه‌بندی مصرف انرژی بالاتر نیز افزایش می‌یابد و درنهایت به‌دلیل مصرف انرژی کمتر و کیفیت بهتر، خرید اینگونه محصولات به نفع مشتریان است.
   توجه داشته باشید که با فرهنگسازی‌ و اجرای طرح‌هایی مانند تعویض انواع یخچال‌ و فریزرهای فرسوده با عمر بیش از 10سال با محصولات دارای رتبه انرژی A و A+ و تشویق تولید‌کنندگان به استفاده از فناوری جدید تولید، می‌توان میزان مصرف برق در شبکه خانگی را تا 5درصد کاهش داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید