• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74706
+
-

تصادف خودروهای قاچاق سوخت و انسان فاجعه آفرید

8کشته در تصادف قاچاقچیان

8کشته در تصادف قاچاقچیان


خودروهای قاچاق سوخت و انسان در جاد‌ه‌های سیستان و بلوچستان همچنان حادثه‌سازند و در تازه‌ترین حادثه تصادف وانت حامل مهاجران غیرقانونی با نیسان حامل سوخت قاچاق 8نفر را به کشتن داد و 20نفر را راهی بیمارستان کرد. به‌گزارش همشهری، این حادثه مرگبار شامگاه شنبه در منطقه اسفندک، جایی در مسیر شهرستان سراوان به کهک رخ داد. آن شب راننده یک خودروی نیسان که حامل گازوئیل قاچاق بود، مثل بقیه قاچاقچیان پایش را روی پدال گاز گذاشته بود و از ترس گرفتار شدن در دام پلیس با سرعت زیاد در جاده می‌راند. از سوی دیگر از مسیر روبه‌رو نیز یک وانت تویوتا که بیش از 20مهاجر غیرقانونی افغان را در قسمت بار ماشین جا داده بود، با سرعت زیاد در حرکت بود که در منطقه اسفندک حادثه‌ای مرگبار رخ داد و برخورد این 2خودرو با هم، باعث مرگ 8نفر از سرنشینان آنها شد. در این حادثه 20نفر نیز مصدوم شدند که با حضور آمبولانس‌های اورژانس و هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.
به گفته سرهنگ کشواد بهروزی، رئیس پلیس راه سیستان و بلوچستان، علت این حادثه هنوز معلوم نیست اما شدت تصادف به حدی بود که خودروی نیسان بلافاصله دچار حریق شد. وی افزود: متأسفانه خودرو‌های حامل سوخت قاچاق با سرعت بالا مانند گلوله‌های سوزان و آتشین در جاده‌ها حرکت می‌کنند و جان مردم بی‌گناه را به شکل دردناکی می‌گیرند و باعث داغدار و بی‌سرپرست شدن خانواده‌ها می‌شوند.
سرهنگ بهروزی ادامه داد: علما، بزرگان و سران طوایف، ریش‌سفیدان و معتمدان که در میان مردم از نفوذ و اثر کلام برخوردارند، می‌توانند با روشنگری و آگاه‌سازی، افرادی را که در این کار دست دارند به عواقب کار خود و دِین بزرگی که بر گردن دارند آگاه کنند تا جلوی این حوادث تلخ و ناگوار گرفته شود.  رئیس پلیس‌راه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه درصد بالایی از تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان به‌دلیل بی‌توجهی قاچاقچیان سوخت اتفاق می‌افتد گفت: نباید به بهانه معیشت، جان خود و دیگران را به خطر انداخت و نانی را بر سر سفره برد که بهای آن ریخته شدن خون برادران دینی و سیاهپوش شدن خانواده‌های آنان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید